Twoja aktualna pozycja:
Dzisiejsza data: piątek, 23 października 2020

 

Deklaracja dostępności cyfrowej



Oświadczenie w sprawie dostępności

Sąd Rejonowy w Lubaczowie zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej

www.lubaczow.sr.gov.pl , https://www.przemysl.so.gov.pl/srlubaczow

Data publikacji aktualnej strony internetowej: 2011-11-27.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-09-23.

Status pod względem zgodności

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

– część załączników dokumentów to skany w formie jedynie plików PDF nie są dostępne cyfrowo

– częściowy brak opisów do grafik i zdjęć w postaci tekstu alternatywnego dla osób korzystających z czytników tekstu.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Na w/w stronie można używać standardowych skrótów klawiszowych przeglądarek. Dodatkowo na stronie dostępny jest pasek narzędzi dostępności (prawy górny róg) dzięki któremu możemy:

– zwiększyć/zmniejszyć tekst

– zwiększyć kontrast

– zmienić w negatyw kontrast

– zwiększyć czytelność czcionki (powiększenie bez zmiany struktury bazowej)

– reset wprowadzonych zmian

- wersja mobilna strony dostępna na urządzeniach mobilnych

Informacje zwrotne oraz dane kontaktowe

Sąd Rejonowy w Lubaczowie dokłada wszelkich starań, aby dostępność i użyteczność strony internetowej była na poziomie WCAG 2.1.

Jednak w przypadku występowania problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.


 

Dostępność architektoniczna




Do budynku prowadzą wejścia tylne oraz wejście główne.

Dla osób na wózkach inwaldzikich przeznaczone jest wejście od tyłu budynku, gdzie znajduje sie podjazd do czesci parterowej, a w przypadku koniecznosci wyjazdu na 1 piętro - winda oraz platforma schodowa. Budynek posiada pełną dostepność dla osób niepełnosprawnych wszystkie kondygnacje budynku są dostepne. Także budynek Ksiąg Wieczystych znajdujacy się na terenie Sądu Rejonowego w Lubaczowie połaczony jest łacznikiem, który obsługiwany jest przez windę.

 


Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze budynku.

Na parkingu wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W Sądzie nie ma pętli indukcyjnych.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Więcej informacji o dostępności cyfrowej można znaleźć na stronie Ministerstwa Cyfryzacji poświęconej temu tematowi.

 

Dane kontaktowe Koordynatorów do spraw dostępności:

 

 

Koordynatorów do spraw dostępności cyfrowej:

Przemysław Kisała – Inspektor ochrony danych, tel. 166761356, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

 

Koordynatorów do spraw dostępności architektonicznej:

Bartłomiej Jary – Inspektor ds. inwestycji, tel. 166761357, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Sąd Rejonowy w Lubaczowie

powrót na górę strony

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies. Korzystając z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień przeglądarki wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies. Więcej informacji na temat celu używania plików cookies i możliwości zmiany ustawień przeglądarki dostępnych jest w Polityce Prywatności.

Czy akceptujesz Politykę Prywatności?