SĄD OKRĘGOWY                                                                                              Przemyśl, dn. 18.10.2017 r.


w PRZEMYŚLU

ul. Konarskiego 6

37 – 700 Przemyśl

 

                                                                                                                                 WYKONAWCY

Znak: G-27-16/2017                                                                                                        (wszyscy)

 

            Zamawiający informuje, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego dla zadania pn. „Wykonanie usługi prowadzenia zastępczej obsługi kasowej w budynku Sądu Rejonowego w Lubaczowie” nr referencyjny: G–27-16/2017 w dn. 16.10.2017 r. wpłynęły zapytania dotyczące treści SIWZ.  Zamawiający, działając na podstawie art. 38 ust. 2 i 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 1579), udziela następujących odpowiedzi:



PYTANIE NR 1

1.  Dotyczy: Rozdział I ust. 8 pkt. 8.6 lit. d) SIWZ - „wykazu osób , skierowanych przez wyko­nawcę do realizacji zamówienia publicznego w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wy­kształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami"

 

a) Wnosimy o doprecyzowanie : w Rozdziale I ust. 6 pkt. 6.1 ppkt. 2 lit. c Zamawiający wskazuje wymagania co do osób do realizacji zamówienia: „Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że dysponuje co najmniej 1 osobą przewidzianą do wykonywania niniejszego zamówienia - wyko­nującą czynności polegające na obsłudze kasowej, która posiada co najmniej 6 - miesięczny staż pracy polegający na pracy na stanowiskach obsługi kasowo - bankowej, nabyty w ciągu ostatnich trzech lat kalendarzowych licząc od dnia składania ofert". Co Zamawiający wymaga od Wykonawcy w kwestii:

-  kwalifikacji zawodowych, uprawnień,

-  wykształcenia.

 

ODPOWIEDŹ

Zamawiający wyraźnie określił swoje minimalne wymagania w rozdziale I ust. 6 pkt. 6.1 ppkt. 2 lit. c. Nie ma tam szczególnych wymagań w zakresie kwalifikacji zawodowych, uprawnień, czy wykształcenia. W wykazie osób, o którym mowa w rozdziale I ust. 8 pkt. 8.6 lit. d) Wykonawca ma zawrzeć wyłącznie dodatkowe informacje o posiadanych kwalifikacjach zawodowych, ewentualnych uprawnieniach, czy wy­kształceniu tych osób. Dane te mają mieć walor wyłącznie informacyjny. Zamawiający przyznaje, że używając sformułowania: „niezbędnych do wykonania zamówienia” – liczył raczej na podanie przez Wykonawcę tych kwalifikacji, które mogą mieć związek z przedmiotem zamówienia lub być istotne przy jego wykonywaniu (np. wykształcenie o profilu ekonomiczno-finansowym, czy odbyte kursy kasjerskie).


PYTANIE NR 2

2.  Dotyczy: Załącznik nr 3 do SIWZ - wzór umowy §2 ust. 5 - „ W przypadku negatywnych uwag, co do pracy osób wyszczególnionych w Wykazie osób, o którym mowa w punkcie 8.6. d) SIWZ, Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania zmiany w/w osób."



a)     Wnosimy o doprecyzowanie - zapis ogólny, z którego nie wynika co Zamawiający rozumie przez określenie „W przypadku negatywnych uwag (...)", czy chodzi o zachowanie, higienę pracownika, czy o skargi klientów itp.


ODPOWIEDŹ

Zamawiający ma na myśli zastrzeżenia – co do sposobu wykonywania pracy, wyłącznie w rozumieniu wywiązywania się w sposób właściwy z podstawowych obowiązków pracowniczych określonych w przepisach kodeksu pracy (art. 100). Prawo do żądania zmiany – dotyczy więc wyłącznie przypadków, które mogłyby zostać uznane za naruszenie podstawowych obowiązków pracowniczych.



PYTANIE NR 3

3.  Dotyczy: Załącznik nr 3 do SIWZ - wzór umowy §2 ust. 7 „ Zmiana przez Wykonawcę osób wyznaczonych do świadczenia usługi wymaga powiadomienia Zamawiającego przez Wykonawcę z co najmniej dwudniowym wyprzedzeniem. Zamawiający może nie wyrazić zgody na powyższą zmianę (...)

 

a)    Wnosimy o zmianę zapisu na - „Zamawiający może nie wyrazić zgody na powyższą zmianę jeśli osoba wyznaczona do świadczenia usługi nie spełnia wymagań określo­nych w SIWZ"

b)    W przypadku pozostawienia zapisu bez zmian prosimy o podanie podstawy prawnej, na mocy której Zmawiający , może nie wyrazić zgody na zmianę pracownika mimo spełnienia wymagań określonych w SIWZ.


ODPOWIEDŹ

Zamawiający wprowadza zmianę w §2 ust. 7 wzoru umowy – zgodnie z sugestią Wykonawcy, tj. uzupełnia wskazane zdanie w następujący sposób: „Zamawiający może nie wyrazić zgody na powyższą zmianę jeśli osoba wyznaczona do świadczenia usługi nie spełnia wymagań określo­nych w SIWZ".

 

PYTANIE NR 4

4. Dotyczy: Rozdział I ust. 3 pkt. 3.17 lit. b) SIWZ - „do zachowania tajemnicy wszelkich infor­macji i danych uzyskanych w trakcie realizacji umowy (...), a uwierzytelnione kopie tych oświad­czeń przedłoży Zamawiającemu (...)."

 

Dotyczy: Dotyczy: Załącznik nr 3 do SIWZ - wzór umowy §5 ust. 1 lit. b

 

Wnosimy o zmianę zapisu na : a oryginały lub uwierzytelnione kopie tych oświadczeń przedłoży Zamawiającemu (...). "

 

ODPOWIEDŹ

Zamawiający wprowadza zmianę zapisu – zgodnie z sugestią Wykonawcy.


PYTANIE NR 5

5. Dotyczy: Rozdział I ust. 3 pkt. 3.17 lit. c) SIWZ - „ dysponowania co najmniej 1 osobą (z

uwzględnieniem konieczności zastępstw) niekaraną (...)".

Dotyczy: Załącznik nr 3 do SIWZ - wzór umowy §5 ust. 1 lit. c, ust. 2 lit. a

 

a) Wnosimy o usunięcie z zapisu słowa niekaraną - Uzasadnienie poniżej.

 

Zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 10) ustawy o Krajowym Rejestrze Karnym, prawo do uzyskania informacji o osobach, których dane osobowe zgromadzone zostały w Rejestrze, przysługuje pracodawcom, w zakresie niezbędnym dla zatrudnienia pracownika, co do którego z przepisów ustawy wynika wy­móg niekaralności, korzystania z pełni praw publicznych, a także ustalenia uprawnienia do zajmo­wania określonego stanowiska, wykonywania określonego zawodu lub prowadzenia określonej działalności gospodarczej;

Dodatkowo, zgodnie art. 22 [1] § 1 kodeksu pracy, pracodawca ma prawo żądać od osoby ubiega­jącej się o zatrudnienie podania danych osobowych obejmujących:

1)  imię (imiona) i nazwisko;

2)  imiona rodziców;

3)  datę urodzenia;

4)  miejsce zamieszkania (adres do korespondencji);

5)  wykształcenie;

6)  przebieg dotychczasowego zatrudnienia.

§ 2. Pracodawca ma prawo żądać od pracownika podania, niezależnie od danych osobowych, o których mowa w § 1, także:

1)    innych danych osobowych pracownika, a także imion i nazwisk oraz dat urodzenia dzieci pra­cownika, jeżeli podanie takich danych jest konieczne ze względu na korzystanie przez pracownika ze szczególnych uprawnień przewidzianych w prawie pracy,

2)    numeru PESEL pracownika nadanego przez Rządowe Centrum Informatyczne Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności (RCI PESEL).

§ 3. Udostępnienie pracodawcy danych osobowych następuje w formie oświadczenia osoby, której one dotyczą. Pracodawca ma prawo żądać udokumentowania danych osobowych osób, o których mowa w § 1 i 2.

§ 4. Pracodawca może żądać podania innych danych osobowych niż określone w § 1 i 2, jeżeli obowiązek ich podania wynika z odrębnych przepisów.

§ 5. W zakresie nie uregulowanym w § 1-4 do danych osobowych, o których mowa w tych przepi­sach, stosuje się przepisy o ochronie danych osobowych.

Mając na uwadze, że ustawa o usługach płatniczych nie nakłada na instytucje płatnicze obowiązku zatrudniania osób niekaranych, Monetia Sp. z 0.0. nie może wymagać przed zatrudnieniem pra­cownika i podpisywaniu umowy o pracę zaświadczeń o niekaralności od zatrudnionych kasjerów. W związku z powyższym na jakiej podstawie Wykonawca ma pozyskiwać takie informacje. . Zgod­nie z pracami legislacyjnymi zamieszczonymi na stronie RCL, możliwość pozyskiwania takich informacji przez KIP pojawi się najwcześniej 1 stycznia 2018 r. (być może później). Obecnie KIP mo­że wymagać od pracownika tylko oświadczenia o niekaralności.

 

ODPOWIEDŹ

Zamawiający w rozdziale I ust. 16 pkt 16.2 SIWZ oraz w §5 ust. 2 lit. a wzoru umowy – wymaga potwierdzania niekaralności osób zatrudnionych przy realizacji usług – kierując się praktyką stosowaną wobec własnych pracowników, wynikającą z przepisu art. 2 pkt 3 ustawy z dnia 18 grudnia 1998 r. o pracownikach sądów i prokuratury (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 246 ze zm.). Zamawiający dopuszcza jedynie zastąpienie zaświadczeń z Krajowego Rejestru Karnego – oświadczeniem o niekaralności, złożonym przez pracownika Wykonawcy.

W związku z powyższym Zamawiający wprowadza odpowiednie zmiany, tj.:

         §5 ust. 2 lit. a wzoru umowy otrzymuje brzmienie: „2. Wykonawca oświadcza, iż pracownicy przewidziani do realizacji niniejszego zamówienia: a) posiadają zaświadczenia o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego lub złożyli oświadczenia o niekaralności, które Wykonawca dołącza do wykazu osób”;

         w rozdziale I ust. 16 pkt 16.2 SIWZ otrzymuje brzmienie: „16.2. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, zobowiązany jest przez podpisaniem umowy do dostarczenia i przekazania Zamawiającemu dla osób przewidzianych do realizacji zamówienia kserokopii ważnych zaświadczeń o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego lub złożonych przez te osoby oświadczeń o niekaralności”.

 

PYTANIE NR 6

6. Dotyczy: Załącznik nr 3 do SIWZ - wzór umowy § 4 ust. 7 i 8.

 

„7. Zamawiający zapewni usługę sprzątania wynajmowanego pomieszczenia w godzinach urzędo­wania Sądu Rejonowego w Lubaczowie w obecności osób obsługujących punkt kasowy. 8. Zamawiający zastrzega sobie prawo dostępu do pomieszczenia Punktu Obsługi Kasowej pod­czas godzin ich otwarcia, jak i poza godzinami w przypadku:

a)  konieczności wykonania usługi sprzątania pomieszczenia,

b)  wystąpienia konieczności wykonania przeglądów wymaganych przepisami prawa budowlanego, przepisami p.poż, dezynsekcji, deratyzacji itp.,

c)  wystąpienia awarii instalacji budynku np. instalacji co., instalacji elektrycznej, instalacji wodno­kanalizacyjnej itp."

Dotyczy: Rozdział I ust. 3 pkt. 3.21 i 3.22 SIWZ


a) Prosimy o zmianę zapisu - ust.. 7 w umowie jest w sprzeczności z ust. 8 umowy, podobnie jak ust. 3.21 jest sprzeczny z ust. 3.22 SIWZ. Stąd Wykonawca wnosi o zmianę zapisu dot. ust. 8 umowy, oraz ust. 3.22 SIWZ, a mianowicie:

Zamawiający zastrzega sobie prawo dostępu do pomieszczenia Punktu Obsługi Kasowej podczas godzin ich otwarcia, jak i poza godzinami w przypadku:

a)     konieczności wykonania usługi sprzątania pomieszczenia - tylko w obecności osób ob­sługujących punkt kasowy

b)     wystąpienia konieczności wykonania przeglądów wymaganych przepisami prawa bu­dowlanego, przepisami p.poż, dezynsekcji, deratyzacji itp., - tylko w obecności osób ob­sługujących punkt kasowy

c)     wystąpienia awarii instalacji budynku np. instalacji co., instalacji elektrycznej, instalacji wodno-kanalizacyjnej itp."

 

W uzasadnieniu - zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych oso­bowych, regulacjami wewnętrznymi Wykonawcy dotyczącymi bezpieczeństwa, w przy­padkach a) i b) punkt obsługi zostanie zamknięty, a osoby które będą miały dostęp po­winny mieć pisemne upoważnienie do wglądu, oraz ze względu na możliwość planowa­nia czasowego czynności powinny się odbyć tylko w obecności osób obsługujących punkt kasowy. Jeśli chodzi o pkt. c) w sytuacjach awaryjnych klucz do pomieszczenia kasowego zostanie zdeponowany u Zamawiającego w sposób uniemożliwiający jego użycie przez pracowników Zamawiającego bez wiedzy Zamawiającego i Wykonawcy i tylko w uzasadnionych przypadkach - bez konieczności obecności osób obsługujących punkt kasowy.

 

ODPOWIEDŹ

Zamawiający nie widzi sprzeczności w zapisach, a praktyczne zastosowanie proponowanych zmian – byłoby nieracjonalne. Należy bowiem uwzględnić specyfikę pomieszczenia, w którym świadczone będą usługi. Punkt kasowy stanowi wydzieloną przestrzeń w pomieszczeniu, w którym funkcjonuje również biuro podawcze sądu. Udostępnienie takiego boksu kasowego – na warunkach proponowanych przez Wykonawcę – wiązałoby się z uzależnieniem możliwości jakiegokolwiek dostępu do pomieszczenia przez Zamawiającego, od obecności przedstawiciela Wykonawcy. Taka obecność podczas sprzątania pomieszczenia w godzinach pracy – jest oczywista z uwagi na konieczność zabezpieczenia środków pieniężnych w kasie, stąd jednoznaczność zapisów (wzór umowy § 4 ust. 7 oraz rozdział I ust. 3 pkt. 3.21 SIWZ). Z kolei zapisy § 4 ust. 8 wzoru umowy oraz rozdziału I ust. 3 pkt. 3.22 SIWZ – nie określają żadnych wymagań w tym zakresie, ponieważ wymienia się tu tylko szczególne przypadki uzasadniające wstęp do pomieszczenia, który mógłby zakłócać pracę punktu kasowego (kiedy to obecność kasjera jest oczywista i nie ma potrzeby o niej pisać), bądź wiązałby się z bezpośrednią obecnością innych osób w tym pomieszczeniu – poza godzinami pracy punktu. Obecność przedstawiciela Wykonawcy nie wydaje się w tym ostatnim przypadku konieczna, w szczególności biorąc pod uwagę postanowienia § 4 ust. 3 lit. b wzoru umowy oraz rozdziału I ust. 3 pkt. 3.16 lit. b SIWZ, że: „Wykonawca nie będzie przechowywał gotówki w Punkcie Obsługi Kasowej po godzinach pracy”.

 

PYTANIE NR 7

7.  Rozdział I ust. 4 pkt. 4.6 SIWZ „W celu prawidłowego przygotowania ofert Zamawiający wy­maga dokonania wizji lokalnej w budynku Sądu Rejonowego w Lubaczowie (...); "

 

a) Prosimy o zmianę zapisu - W celu prawidłowego przygotowania ofert Zamawiający do­puszcza na wniosek zainteresowanego Wykonawcy dokonania wizji lokalnej w budynku Są­du Rejonowego w Lubaczowie (...);

 

Uzasadnienie - uważamy, że nie ma konieczności przeprowadzania wizji lokalnej w celu prawidłowego przygotowania oferty. Wyposażenie pomieszczenia kasowego poza elemen­tami gwarantowanymi przez Zamawiającego, wymienionymi w SIWZ jest standardowym działaniem, które Wykonawca wykonuje przed wdrożeniem usługi, jeśli jego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą. Wtedy też zasadne są oględziny pomieszczenia kasowego.

 

ODPOWIEDŹ

Zamawiający wprowadza zmianę zapisu – zgodnie z sugestią Wykonawcy, rezygnując z wymogu dokonania wizji lokalnej, a jedynie dopuszczając jej przeprowadzenie – na wniosek Wykonawcy.

 

PYTANIE NR 8

8.  Rozdział I ust. 15 pkt. 15.1 lit. b SIWZ - „ jeżeli Wykonawca w formularzu oferty wskaże 2 pracowników (w tym 1 rezerwowy ) do obsługi Punktu Obsługi Kasowej, gdzie każdy ze wskaza­nych pracowników posiada doświadczenie zawodowe - co najmniej 6 miesięcy, w pracy na stano­wiskach obsługi kasowo - bankowej i obaj zatrudnienie są na podstawie umowy o pracę - otrzyma 40 punktów ."

 

a)     Prosimy o informację - czy w przypadku spełnienia w/w oraz dodatkowo przy wskazaniu ja­ko rezerwowych kolejnych pracowników, którzy posiadają doświadczenie zawodowe - co najmniej 6 miesięcy w pracy na stanowiskach obsługi kasowo - bankowej, ale już nie będą zatrudnienie na umowę o pracę, Wykonawca posiada dowolność korzystania z danego pra­cownika rezerwowego. Czy w pierwszej kolejności musi to być osoba rezerwowa zatrud­niona na umowę o pracę, czy może to być pracownik rezerwowy nie zatrudniony na umowę o pracę.

b)     Proszę też o potwierdzenie czy w przypadku w/w wariantu Wykonawca otrzyma 40 punk­tów.

 

ODPOWIEDŹ

Zamawiający nie stawia dalszych warunków, tak więc Wykonawca otrzyma 40 punktów, jeżeli w formularzu oferty wskaże 2 pracowników z odpowiednim stażem pracy, zatrudnionych na umowę o pracę. Wskazanie dodatkowych osób rezerwowych, niezależnie od formy zatrudnienia – nie będzie miało wpływu na przyznaną punktację. Wykonawca ma również dowolność w organizowaniu zastępstw.

 

PYTANIE NR 9

9.  Dotyczy: SIWZ i umowy - kwestia lokalu kasowego.

 

a)     Prosimy o doprecyzowanie: nigdzie w umowie i w SIWZ nie ma zapisów dotyczących czyn­szu za pomieszczenie kasowe. Stąd prosimy o potwierdzenie informacji, że Wykonawca bę­dzie korzystał z pomieszczenia kasowego bezpłatnie.

 

ODPOWIEDŹ

Zamawiający nie sformułował w SIWZ - żadnych wymagań w tym zakresie, tzn. nie przewiduje się żadnych wzajemnych rozliczeń, poza odpłatnością za usługi będące przedmiotem zamówienia. Zamawiający wskazuje miejsce świadczenia usługi i dla potrzeb realizacji zamówienia udostępnia boks kasowy (wyodrębnioną część pomieszczenia), w którym zastępcza obsługa kasowa będzie wykonywana, jednak nie wiąże się to z formalnym wynajęciem powierzchni.

 

PYTANIE NR 10

10. Dotyczy: Załącznik nr 3 do SIWZ - wzór umowy §1 ust. 4 - „ Dopuszcza się przyjmowanie
wpłat na rzecz Zamawiającego przy użyciu kart płatniczych obsługiwanych przez terminale
Wykonawcy."


Dotyczy: Rozdział I ust. 3 pkt. 3.4 SIWZ

 

a) Prosimy o doprecyzowanie - przyjmowanie wpłat na rzecz Zamawiającego przy użyciu kart płatniczych obsługiwanych przez terminale Wykonawcy powoduje wzrost kosztów po stronie Wykonawcy, przez co oferta cenowo może być wyższa od naszej konkurencji. Stąd prosimy o jednoznaczne potwierdzenie, że podczas realizacji usługi Zamawiający w tej kwestii pozostawia decyzję po stronie Wykonawcy i nie będzie wymagał przyjmowania wpłat bezgotówkowych.

 

ODPOWIEDŹ

Zamawiający dopuszcza zastosowanie opisywanego rozwiązania, jednak pozostawia w tej kwestii decyzję Wykonawcy.

 

PYTANIE NR 11

11. Dotyczy: Załącznik nr 3 do SIWZ - wzór umowy - znaki opłaty sądowej

 

a) Prosimy o wprowadzenie zapisu do umowy.

W Rozdziale I ust. 3 pkt. 3.3 lit.c) SIWZ Zamawiający informuje, że wymaga sprzedaży znaków opłaty sądowej.

W umowie nie ma zapisu o znakach opłaty sądowej, co oznacza, że Bank PKO BP S.A. nie będzie chciał nam tych znaków udzielić - wiemy to z doświadczenia. Wówczas będzie potrzebna dodat­kowa, odrębna umowa z Sądem dotycząca właśnie znaków opłaty sądowej, jednak zobowiązanie do jej zawarcia nie wynika ani ze SIWZ, ani też z zaproponowanej przez Zamawiającego umowy. Wg nas na podstawie obecnych zapisów w SIWZ i Umowie nie jesteśmy w stanie w pełni spełnić wymagań dotyczących obsługi znaków sądowych. Wymagane jest zmiana w SIWZ. i umowie. Stąd proponujemy Zamawiającemu wprowadzenie do Załącznika nr 3 do SIWZ - wzór umowy, nastę­pującego zapisu:

 

1. Wykonawca będzie prowadzić detaliczną sprzedaż znaków opłaty sądowej i zobowiązany będzie do:

a.      odbioru znaków opłaty sądowej z Banku PKO BP S.A. Oddział nr w ( nazwa miejscowości) -oddział zasilający wyznaczony do przechowywania i dystrybucji znaków opłaty sądowej, po uprzednim sporządzeniu pisemnego zamówienia w rozbiciu na nominały znaków oraz przed­łożeniu Bankowi - oddziałowi zasilającemu wyznaczonemu do przechowywania i dystrybucji znaków opłaty sądowej aktualnej umowy zawartej z Zamawiającym, która ma w niezbędnym zakresie również moc upoważnienia;

b.      przechowywania znaków opłaty sądowej oraz rozliczania się z pobranych stałych zaliczek w znakach opłaty sądowej w terminach i na zasadach ustalonych przez bank. Wysokość stałej zaliczki wynosi 15 tys. zł. (słownie: piętnaście tysięcy złotych).

 

2.   Wykonawcy za dokonanie sprzedaży znaków opłaty sądowej nie przysługuje żadna prowizja.

3.   Wykonawca zobowiązany jest do sporządzania i przekazania Zamawiającemu miesięcznego oraz półrocznego ( 6 dni po zakończeniu półrocza ) sprawozdania ze sprzedaży i zapasu znaków opłaty sądowej - do 10 dnia miesiąca następującego po zakończeniu miesiąca, w którym doko­nano sprzedaży. Sprawozdanie półroczne powinno być potwierdzone przez Oddział Banku, w którym Wykonawca posiada stałą zaliczkę.

4.   Wykonawca zobowiązany jest do rozliczenia należności za sprzedane znaki opłaty sądowej nie rzadziej niż raz na 14 dni, na wskazany rachunek bankowy właściwej jednostki organizacyjnej PKO BP S. A.

5.   Odpowiedzialność za niedobory znaków opłaty sądowej oraz za uszkodzenia uniemożliwiające ich sprzedaż powstałe na skutek nieprawidłowego przechowywania ponosi Wykonawca.

 

ODPOWIEDŹ

Zamawiający przewidział obowiązek sprzedaży znaków opłaty sądowej – zarówno w SIWZ (rozdział I ust. 3 pkt. 3.3 lit. c), jak i we wzorze umowy (§1 ust. 2 lit. c). Nie sformułowano w tym zakresie żadnych szczegółowych zapisów, ponieważ założeniem było prowadzenie sprzedaży przy wykorzystaniu platformy internetowej do opłat sądowych (portal E-Płatności na stronie www.oplaty.ms.gov.pl). Zamawiający nie zakłada innej sprzedaży, niż sprzedaż znaków opłaty sądowej w formie elektronicznej. W związku z wejściem w życie od 1 stycznia 2017 r. przepisów rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 21 marca 2016 r. w sprawie sposobu uiszczania opłat sądowych w sprawach cywilnych (Dz. U. poz. 408 z późn. zm.), Sąd zrezygnował ze sprzedaży znaków dystrybuowanych dotąd przez Bank PKO BP S.A. (w formie tradycyjnej). W związku z powyższym – nie przewiduje się powrotu do tej formy uiszczania opłat sądowych. Zgodnie z przepisem przejściowym zawartym w §12 tego rozporządzenia - znaki opłaty sądowej wydane na podstawie wzoru określonego w przepisach wydanych na podstawie art. 9 pkt 1 ustawy z dnia 28 lipca 2005 r. o kosztach sądowych w sprawach cywilnych, w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 grudnia 2016 r., mogą być wykorzystywane do wyczerpania zapasów, nie dłużej jednak niż do dnia 30 czerwca 2018 r.

 

 

                                                                                                                          DYREKTOR

                                                                                                           Sądu Okręgowego w Przemyślu

 

                                                                                                                        Marek Blama

Załącznik

 

pdf1. Pytania i odpowiedzi - zestaw nr 22.86 MB

 

Podmiot udostępniający informacje: Sąd Okręgowy w Przemyślu
Opublikowany dnia: 18 październik 2017 Aktualizowany dnia: 18 październik 2017
Opublikowany przez: Aktualizowany przez:
Licznik odwiedzin: 1025 Autor / Zatwierdzający: Brak danych