Struktura organizacyjna SO Przemyśl


Główny księgowy -  Anna Kuszyńska


tel./fax  16  676 13 33

 

Zastępca głównego księgowego - Marta Perchajło 

 

tel. 16 676 13 31

 

1. Oddział Finansowy podlega bezpośrednio Dyrektorowi Sądu. 

2. Do zakresu działania Oddziału Finansowego należy w szczególności: 

1) prowadzenie rachunkowości Sądu Okręgowego w Przemyślu oraz obsługa Zakładowego Funduszu  Świadczeń Socjalnych i Funduszu Pomocy Postpenitencjarnej zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami,  polegające na zorganizowaniu sporządzania, przyjmowania, obiegu, archiwizowaniu i kontroli dokumentów w sposób zapewniający: 
a) właściwy przebieg operacji gospodarczych, 
b) ochronę mienia będącego w posiadaniu Sądu  
c) prawidłowe wykonywanie zadań oraz sprawozdawczości finansowej; 
2) prowadzenie ksiąg rachunkowych z wyłączeniem ewidencji analitycznej środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych, zbiorów bibliotecznych oraz należności sądowych; 
3) prowadzenie obsługi kasowej Sądu; 
4) przeprowadzanie i rozliczanie inwentaryzacji; 
5) gromadzenie, przechowywanie i archiwizowanie dowodów księgowych; 
6) sporządzanie sprawozdań finansowych jednostkowych i łącznych; 
7) kontrola przestrzegania w okręgu sądowym zasad gospodarki finansowej, w tym gospodarowania mieniem Skarbu Państwa  i dyscypliny finansów publicznych; 
8) prowadzenie gospodarki finansowej Sądu zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegającej w szczególności na: 
a) wykonywaniu dyspozycji  środkami pieniężnymi zgodnie  z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi  w dyspozycji, 
b) organizowaniu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych, 
9) wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu, w części dotyczącej wynagrodzeń;  
10) przygotowywanie przy współpracy z podległymi dysponentami trzeciego stopnia projektu planu finansowego sądów, w tym  w układzie zadaniowym w obszarze właściwości okręgu  i przedstawienie go dysponentowi budżetu sądów w obszarze właściwości apelacji, a następnie wykonywanie budżetu sądów  w obszarze właściwości okręgu; 
11) przygotowywanie projektów zmian w planach finansowych Sądu Okręgowego oraz sprawowanie nadzoru nad podległymi sądami rejonowymi w zakresie dokonywania zmian  w planach finansowych; 
12) przekazywanie podległym sądom rejonowym informacji o kwotach dochodów i wydatków dla sporządzenia projektów planów i planów finansowych, zgodnie z projektem ustawy, a następnie   z ustawą budżetową, po jej ogłoszeniu, w terminach ustalonych w ustawie o finansach publicznych. 
13) opracowywanie w porozumieniu z podległymi dysponentami trzeciego stopnia harmonogramu realizacji budżetów poszczególnych sądów  z obszaru właściwości okręgu; 
14) dysponowanie rachunkami bieżącymi Sądu, z wyodrębnieniem rachunków dochodów i wydatków; 
15) sporządzanie kwartalnych ocen dotyczących wykonywania zadań oraz dochodów i wydatków przez Sąd Okręgowy, podległe sądy rejonowe  ; 
16) monitorowanie wykonania wydatków w układzie zadaniowym  i sporządzanie informacji w tym zakresie przez Sąd Okręgowy  i podległe sądy rejonowe; 
17) sporządzanie jednostkowej i łącznej sprawozdawczości budżetowej oraz statystycznej w zakresie finansowym (część budżetowa 15/10 oraz 37), na zasadach określonych w odrębnych przepisach; 
18) realizowanie obowiązków płatnika na podstawie odrębnych przepisów; 
19) obsługa sekretariatu Dyrektora Sądu.

20) prowadzenie spraw związanych z działalnością inwestycyjną i remontów Sądu Okręgowego i sądów rejonowych w okręgu oraz nadzór nad tymi sprawami.

21) przygotowywanie dokumentacji oraz udział w procedurach zamówień publicznych w zakresie prowadzonych zadań; 
22) administrowanie nieruchomościami Sądu ; 
23) kontrola przestrzegania zasad gospodarowania mieniem Skarbu Państwa w zakresie zarządzania nieruchomościami oraz gospodarowania składnikami rzeczowymi majątku ruchomego w jednostkach podległych;  
24) zapewnienie ochrony i bezpieczeństwa obiektów Sądu ;
25) prowadzenie spraw z zakresu eksploatacji środków transportu będących na stanie Sądu, w tym wystawianie kart drogowych, rozliczanie zużycia paliwa, rozliczanie czasu pracy kierowców we współpracy z oddziałem kadr, a także ewidencja napraw i remontów; 
26) współpraca z sekcją informatyczną w zakresie planowania zakupów i bieżącej eksploatacji sprzętu oraz programów komputerowych; 
27) prowadzenie ewidencji rzeczowych składników majątkowych Sądu  oraz gospodarowanie nimi; 28) prowadzenie spraw związanych z ochroną przeciwpożarową w Sądzie oraz nadzór nad tymi sprawami w jednostkach podległych, zgodnie  z odrębnymi przepisami; 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kierownik Oddziału Administracyjnego :  Małgorzata Bielańska- Jekabson- Główny specjalista ds.administracyjnych

pokój nr 157
tel.  16  676 13 51
fax  16  676 13 53

sad@przemysl.so.gov.pl

 1. Oddział Administracyjny podlega bezpośrednio Prezesowi w zakresie zapewnienia właściwego toku wewnętrznego urzędowania sądu oraz innych spraw niezastrzeżonych do wyłącznej kompetencji Dyrektora oraz Dyrektorowi w zakresie zapewnienia odpowiednich warunków techniczno-organizacyjnych oraz majątkowych.

2. Do zakresu działania Oddziału Administracyjnego należą w szczególności :

1) sprawy organizacyjne Sądu Okręgowego ;

2) prowadzenie sekretariatu Prezesa i  Wiceprezesa  Sądu Okręgowego

3) sprawy etatowe i osobowe pracowników Sądu Okręgowego i podległych sądów rejonowych
z wyłączeniem spraw należących do zakresu działania innych organów;

4) sprawowanie nadzoru nad sprawami kadrowymi należącymi do zakresu działania jednostek podległych
5) sprawowanie nadzoru nad prawidłowym wykorzystaniem  etatów  w Sądzie oraz w jednostkach podległych;
6) udział w tworzeniu projektu budżetu w zakresie planu etatów Sądu oraz jednostek podległych; 
7) prowadzenie spraw sędziów w stanie spoczynku oraz członków ich rodzin uprawnionych do uposażenia rodzinnego;
8) prowadzenie spraw emerytalno-rentowych pracowników;
9) organizowanie prac związanych z okresowymi ocenami pracowników;
10) organizowanie konkursów na wolne stanowiska w Sądzie Okręgowym;
11) prowadzenie ewidencji czasu pracy;
12) wykonywanie czynności związanych z profilaktyczną opieką zdrowotną nad pracownikami, wynikających z przepisów kodeksu pracy;
13) wykonywanie obowiązków wynikających z systemu ubezpieczeń społecznych; 
14) wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu, w części dotyczącej zatrudnienia; 
15) sporządzanie informacji, analiz oraz sprawozdań statystycznych  z zakresu spraw osobowych;
16) organizowanie i kierowanie stażem urzędniczym;
17) organizowanie praktyk studenckich;  
18) organizowanie posiedzeń Kolegium Sądu oraz Zgromadzeń; 
19) wykonywanie uchwał i postanowień Kolegium Sądu oraz Zgromadzeń; 
20) prowadzenie rejestru delegacji służbowych ;
21) sprawy dyscyplinarne;
22) sprawy socjalno-bytowe pracowników Sądu Okręgowego;
23) prowadzenie rejestru zarządzeń Prezesa Sądu Okręgowego  oraz zamieszczanie ich w systemie SWOR;
24) sprawy ławników, biegłych sądowych, lekarzy sądowych, mediatorów ;
25) prowadzenie biura podawczego, biura obsługi interesantów;
26) nadzór nad działalnością Punktu Informacyjnego Krajowego Rejestru Karnego;
27) nadzór nad archiwum zakładowym;
28) sprawy szkoleń
29) sprawy związane z polityką bezpieczeństwa i ochroną danych osobowych;
30) realizacja ustawy o dostępie do informacji publicznej;
31) sprawy z zakresu obrotu prawnego z zagranicą;
32) realizacja ustawy o obronie Ojczyzny i aktów wykonawczych.
33) sprawowanie nadzoru nad działalnością administracyjną sądów rejonowych w zakresie spraw cywilnych, karnych, pracy i ubezpieczeń społecznych, wieczysto księgowych, rodzinnych i nieletnich;
34) sprawowanie nadzoru w zakresie biurowości sądowej i organizacji pracy sekretariatów w sądach rejonowych;
35) sprawy skarg i wniosków;
36) sporządzanie danych i analiz statystycznych z ruchu spraw;
37) prowadzenie spraw związanych z ochroną środowiska (m.in. naliczanie opłat za zanieczyszczanie  środowiska przez  środki transportu Sądu), gospodarka odpadami (sprawozdania o rodzajach i ilościach wytworzonych odpadów); 
38) prowadzenie spraw bezpieczeństwa i higieny pracy w zakresie  zaopatrzenia pracowników w:  środki ochrony indywidualnej, odzież  i obuwie robocze, napoje oraz przygotowywanie wykazów do wypłaty ekwiwalentu za pranie odzieży roboczej zgodnie z obowiązującymi przepisami przy współpracy z inspektorem do spraw bhp; 

 

 

Oddział  Administracyjny


Kierownik Oddziału- Małgorzata Bielańska- Jekabson- Główny specjalista ds.administracyjnych 
pok. 157
tel. 16  676 13 51
fax 16  676 13 53

sad@przemysl.so.gov.pl

 

Sprawy kadrowe : 

 

Agnieszka Banicka- specjalista ds.kadrowych

Zastępca  Kierownika Oddziału Administracyjnego
pok. 157
tel. 16  676 13 52

Sprawy gospodarcze
Wojciech Bublewicz
pok. 51
tel. 16  676 13 12
wojciech.bublewicz@przemysl.so.gov.pl

Oddział Finansowy
Główny Księgowy -  Anna Kuszyńska
ksiegowosc@przemysl.so.gov.pl
pok. 110
tel./fax 16  676 13 33

 

Zastępca Głównego Księgowego Marta Perchajło

pok. 110

tel. 16 676 13 31 

 

Pion Ochrony Informacji Niejawnych

Pełnomocnik ds. ochrony Informacji niejawnych

Mariusz Hodur
mariusz.hodur@przemysl.so.gov.pl
pok. 165a
tel. 16  676 13 69

 

 

Inspektor ochrony danych

Przemysław Kisała

przemyslaw.kisala@przemysl.so.gov.pl
pok. 51 
tel./fax  16  676 13 56

 

 

 

Starszy inspektor ds. biurowości - Magdalena Telega
magdalena.telega@przemysl.so.gov.pl 
pok. 46

tel.  16  676 13 36

 

 

Audytor wewnętrzny - Anna Banach
anna.banach@przemysl.so.gov.pl 

pok. 46
tel.  16  676 13 35

Przewodniczący Wydziału   SSO Anna Kicman
Kierownik Sekretariatu Wydziału  Magdalena Kowalska - Nowakowska


tel. 16 676 13 20
fax 16  676 13 21
e-mail: pracy@przemysl.so.gov.pl

 

 

Wyznaczony do rozpoznawania w I instancji spraw:

 

  • z zakresu prawa pracy;
  • z zakresu ubezpieczeń społecznych z wyjątkiem spraw dla których zastrzeżona jest właściwość sądów rejonowych, tj. spraw,  w których wniesiono odwołanie od decyzji organów rentowych, dotyczących ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia rodzinnego,emerytur i rent oraz innych świadczeń w sprawach należących do właściwości Zakładu Ubezpieczeń Społecznych;
  • wszczętych na skutek niewydania przez organ rentowy decyzji we właściwym terminie;
  • o roszczenia ze stosunków prawnych między członkami otwartych funduszy emerytalnych a tymi funduszami lub ich organami.

 

Wyznaczony jest do rozpoznawania w II instancji środków odwoławczych od orzeczeń wydanych przez Sąd Rejonowy - Sąd Pracy i Ubezpieczeń Społecznych w Przemyślu i Sąd Rejonowy Sąd Pracy w Jarosławiu.

 

Obszar właściwości: SR Przemyśl, SR Jarosław, SR Lubaczów, SR Przeworsk