



Główny księgowy - Anna Kuszyńska
tel./fax 16 676 13 33
Zastępca głównego księgowego - Marta Perchajło
tel. 16 676 13 31
1. Oddział Finansowy podlega bezpośrednio Dyrektorowi Sądu.
2. Do zakresu działania Oddziału Finansowego należy w szczególności:
1) prowadzenie rachunkowości Sądu Okręgowego w Przemyślu oraz obsługa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych i Funduszu Pomocy Postpenitencjarnej zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami, polegające na zorganizowaniu sporządzania, przyjmowania, obiegu, archiwizowaniu i kontroli dokumentów w sposób zapewniający:
a) właściwy przebieg operacji gospodarczych,
b) ochronę mienia będącego w posiadaniu Sądu
c) prawidłowe wykonywanie zadań oraz sprawozdawczości finansowej;
2) prowadzenie ksiąg rachunkowych z wyłączeniem ewidencji analitycznej środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych, zbiorów bibliotecznych oraz należności sądowych;
3) prowadzenie obsługi kasowej Sądu;
4) przeprowadzanie i rozliczanie inwentaryzacji;
5) gromadzenie, przechowywanie i archiwizowanie dowodów księgowych;
6) sporządzanie sprawozdań finansowych jednostkowych i łącznych;
7) kontrola przestrzegania w okręgu sądowym zasad gospodarki finansowej, w tym gospodarowania mieniem Skarbu Państwa i dyscypliny finansów publicznych;
8) prowadzenie gospodarki finansowej Sądu zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegającej w szczególności na:
a) wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji,
b) organizowaniu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,
9) wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu, w części dotyczącej wynagrodzeń;
10) przygotowywanie przy współpracy z podległymi dysponentami trzeciego stopnia projektu planu finansowego sądów, w tym w układzie zadaniowym w obszarze właściwości okręgu i przedstawienie go dysponentowi budżetu sądów w obszarze właściwości apelacji, a następnie wykonywanie budżetu sądów w obszarze właściwości okręgu;
11) przygotowywanie projektów zmian w planach finansowych Sądu Okręgowego oraz sprawowanie nadzoru nad podległymi sądami rejonowymi w zakresie dokonywania zmian w planach finansowych;
12) przekazywanie podległym sądom rejonowym informacji o kwotach dochodów i wydatków dla sporządzenia projektów planów i planów finansowych, zgodnie z projektem ustawy, a następnie z ustawą budżetową, po jej ogłoszeniu, w terminach ustalonych w ustawie o finansach publicznych.
13) opracowywanie w porozumieniu z podległymi dysponentami trzeciego stopnia harmonogramu realizacji budżetów poszczególnych sądów z obszaru właściwości okręgu;
14) dysponowanie rachunkami bieżącymi Sądu, z wyodrębnieniem rachunków dochodów i wydatków;
15) sporządzanie kwartalnych ocen dotyczących wykonywania zadań oraz dochodów i wydatków przez Sąd Okręgowy, podległe sądy rejonowe ;
16) monitorowanie wykonania wydatków w układzie zadaniowym i sporządzanie informacji w tym zakresie przez Sąd Okręgowy i podległe sądy rejonowe;
17) sporządzanie jednostkowej i łącznej sprawozdawczości budżetowej oraz statystycznej w zakresie finansowym (część budżetowa 15/10 oraz 37), na zasadach określonych w odrębnych przepisach;
18) realizowanie obowiązków płatnika na podstawie odrębnych przepisów;
19) obsługa sekretariatu Dyrektora Sądu.
20) prowadzenie spraw związanych z działalnością inwestycyjną i remontów Sądu Okręgowego i sądów rejonowych w okręgu oraz nadzór nad tymi sprawami.
21) przygotowywanie dokumentacji oraz udział w procedurach zamówień publicznych w zakresie prowadzonych zadań;
22) administrowanie nieruchomościami Sądu ;
23) kontrola przestrzegania zasad gospodarowania mieniem Skarbu Państwa w zakresie zarządzania nieruchomościami oraz gospodarowania składnikami rzeczowymi majątku ruchomego w jednostkach podległych;
24) zapewnienie ochrony i bezpieczeństwa obiektów Sądu ;
25) prowadzenie spraw z zakresu eksploatacji środków transportu będących na stanie Sądu, w tym wystawianie kart drogowych, rozliczanie zużycia paliwa, rozliczanie czasu pracy kierowców we współpracy z oddziałem kadr, a także ewidencja napraw i remontów;
26) współpraca z sekcją informatyczną w zakresie planowania zakupów i bieżącej eksploatacji sprzętu oraz programów komputerowych;
27) prowadzenie ewidencji rzeczowych składników majątkowych Sądu oraz gospodarowanie nimi; 28) prowadzenie spraw związanych z ochroną przeciwpożarową w Sądzie oraz nadzór nad tymi sprawami w jednostkach podległych, zgodnie z odrębnymi przepisami;
Kierownik Oddziału Administracyjnego : Małgorzata Bielańska- Jekabson- Główny specjalista ds.administracyjnych
pokój nr 157
tel. 16 676 13 51
fax 16 676 13 53
sad@przemysl.so.gov.pl
1. Oddział Administracyjny podlega bezpośrednio Prezesowi w zakresie zapewnienia właściwego toku wewnętrznego urzędowania sądu oraz innych spraw niezastrzeżonych do wyłącznej kompetencji Dyrektora oraz Dyrektorowi w zakresie zapewnienia odpowiednich warunków techniczno-organizacyjnych oraz majątkowych.
2. Do zakresu działania Oddziału Administracyjnego należą w szczególności :
1) sprawy organizacyjne Sądu Okręgowego ;
2) prowadzenie sekretariatu Prezesa i Wiceprezesa Sądu Okręgowego
3) sprawy etatowe i osobowe pracowników Sądu Okręgowego i podległych sądów rejonowych
z wyłączeniem spraw należących do zakresu działania innych organów;
4) sprawowanie nadzoru nad sprawami kadrowymi należącymi do zakresu działania jednostek podległych
5) sprawowanie nadzoru nad prawidłowym wykorzystaniem etatów w Sądzie oraz w jednostkach podległych;
6) udział w tworzeniu projektu budżetu w zakresie planu etatów Sądu oraz jednostek podległych;
7) prowadzenie spraw sędziów w stanie spoczynku oraz członków ich rodzin uprawnionych do uposażenia rodzinnego;
8) prowadzenie spraw emerytalno-rentowych pracowników;
9) organizowanie prac związanych z okresowymi ocenami pracowników;
10) organizowanie konkursów na wolne stanowiska w Sądzie Okręgowym;
11) prowadzenie ewidencji czasu pracy;
12) wykonywanie czynności związanych z profilaktyczną opieką zdrowotną nad pracownikami, wynikających z przepisów kodeksu pracy;
13) wykonywanie obowiązków wynikających z systemu ubezpieczeń społecznych;
14) wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu, w części dotyczącej zatrudnienia;
15) sporządzanie informacji, analiz oraz sprawozdań statystycznych z zakresu spraw osobowych;
16) organizowanie i kierowanie stażem urzędniczym;
17) organizowanie praktyk studenckich;
18) organizowanie posiedzeń Kolegium Sądu oraz Zgromadzeń;
19) wykonywanie uchwał i postanowień Kolegium Sądu oraz Zgromadzeń;
20) prowadzenie rejestru delegacji służbowych ;
21) sprawy dyscyplinarne;
22) sprawy socjalno-bytowe pracowników Sądu Okręgowego;
23) prowadzenie rejestru zarządzeń Prezesa Sądu Okręgowego oraz zamieszczanie ich w systemie SWOR;
24) sprawy ławników, biegłych sądowych, lekarzy sądowych, mediatorów ;
25) prowadzenie biura podawczego, biura obsługi interesantów;
26) nadzór nad działalnością Punktu Informacyjnego Krajowego Rejestru Karnego;
27) nadzór nad archiwum zakładowym;
28) sprawy szkoleń
29) sprawy związane z polityką bezpieczeństwa i ochroną danych osobowych;
30) realizacja ustawy o dostępie do informacji publicznej;
31) sprawy z zakresu obrotu prawnego z zagranicą;
32) realizacja ustawy o obronie Ojczyzny i aktów wykonawczych.
33) sprawowanie nadzoru nad działalnością administracyjną sądów rejonowych w zakresie spraw cywilnych, karnych, pracy i ubezpieczeń społecznych, wieczysto księgowych, rodzinnych i nieletnich;
34) sprawowanie nadzoru w zakresie biurowości sądowej i organizacji pracy sekretariatów w sądach rejonowych;
35) sprawy skarg i wniosków;
36) sporządzanie danych i analiz statystycznych z ruchu spraw;
37) prowadzenie spraw związanych z ochroną środowiska (m.in. naliczanie opłat za zanieczyszczanie środowiska przez środki transportu Sądu), gospodarka odpadami (sprawozdania o rodzajach i ilościach wytworzonych odpadów);
38) prowadzenie spraw bezpieczeństwa i higieny pracy w zakresie zaopatrzenia pracowników w: środki ochrony indywidualnej, odzież i obuwie robocze, napoje oraz przygotowywanie wykazów do wypłaty ekwiwalentu za pranie odzieży roboczej zgodnie z obowiązującymi przepisami przy współpracy z inspektorem do spraw bhp;
Oddział Administracyjny
Kierownik Oddziału- Małgorzata Bielańska- Jekabson- Główny specjalista ds.administracyjnych
pok. 157
tel. 16 676 13 51
fax 16 676 13 53
sad@przemysl.so.gov.pl
Sprawy kadrowe :
Agnieszka Banicka- specjalista ds.kadrowych
Zastępca Kierownika Oddziału Administracyjnego
pok. 157
tel. 16 676 13 52
Sprawy gospodarcze
Wojciech Bublewicz
pok. 51
tel. 16 676 13 12
wojciech.bublewicz@przemysl.so.gov.pl
Oddział Finansowy
Główny Księgowy - Anna Kuszyńska
ksiegowosc@przemysl.so.gov.pl
pok. 110
tel./fax 16 676 13 33
Zastępca Głównego Księgowego Marta Perchajło
pok. 110
tel. 16 676 13 31
Pion Ochrony Informacji Niejawnych
Pełnomocnik ds. ochrony Informacji niejawnych
Mariusz Hodur
mariusz.hodur@przemysl.so.gov.pl
pok. 165a
tel. 16 676 13 69
Inspektor ochrony danych
Przemysław Kisała
przemyslaw.kisala@przemysl.so.gov.pl
pok. 51
tel./fax 16 676 13 56
Starszy inspektor ds. biurowości - Magdalena Telega
magdalena.telega@przemysl.so.gov.pl
pok. 46
tel. 16 676 13 36
Audytor wewnętrzny - Anna Banach
anna.banach@przemysl.so.gov.pl
pok. 46
tel. 16 676 13 35
Przewodniczący Wydziału SSO Anna Kicman
Kierownik Sekretariatu Wydziału Magdalena Kowalska - Nowakowska
tel. 16 676 13 20
fax 16 676 13 21
e-mail: pracy@przemysl.so.gov.pl
Wyznaczony do rozpoznawania w I instancji spraw:
Wyznaczony jest do rozpoznawania w II instancji środków odwoławczych od orzeczeń wydanych przez Sąd Rejonowy - Sąd Pracy i Ubezpieczeń Społecznych w Przemyślu i Sąd Rejonowy Sąd Pracy w Jarosławiu.
Obszar właściwości: SR Przemyśl, SR Jarosław, SR Lubaczów, SR Przeworsk
Strona 3 z 5
INFORMACJA O DNIU WOLNYM
Dzień 2 maja 2025 r. jest dniem wolnym od pracy dla Sądu Rejonowego w Jarosławiu zgodnie z Zarządzeniem Prezesa i Dyrektora Sądu Rejonowego w Jarosławiu nr 6/25 z dnia 13 lutego 2025 r.