SR Jarosław

Skarga na naruszenia prawa strony do rozpoznania sprawy w postępowaniu przygotowawczym prowadzonym lub  nadzorowanym przez prokuratora i postępwaniu  sądowym bez nieuzasadnionej zwłoki

 

Skargę taką przewiduje ustawa z 17 czerwca 2004 roku. Pozwala ona stronie wnieść skargę o stwierdzenie, że w postępowaniu przygotowawczym prowadzonym lub nadzorowanym przez prokruatora  i postępwoaniu  sądowym, którego skarga dotyczy, nastąpiła przewlekłość postępowania.

Zgodnie z ustawą przewlekłość postępowania zachodzi, gdy:

-postępowanie to trwa dłużej, niż to konieczne dla wyjaśnienia tych okoliczności faktycznych i prawnych, które są istotne dla rozstrzygnięcia sprawy,
-postępowanie trwa dłużej niż to konieczne do załatwienia sprawy egzekucyjnej lub innej dotyczącej wykonania orzeczenia sądowego.


Sąd rozpoznając skargę musi ocenić, czy w sprawie doszło do przewlekłości postępowania. Ma więc ocenić w szczególności terminowość i prawidłowość czynności podjętych przez sąd w celu wydania w sprawie rozstrzygnięcia co do istoty albo  czynności podjętych przez prokuratora prowadzącego lub nadzorującego postępowanie  przygotowawcze w celu zakończenia postępowania  przygotowawczego  lub czynności podjętych przez sąd lub komornika sądowego w celu przeprowadzenia i zakończenia sprawy egzekucyjnej. Musi uwzględnić przy tym charakter sprawy, stopień faktycznej i prawnej jej zawiłości, znaczenie dla strony, która wniosła skargę, rozstrzygniętych w niej zagadnień oraz zachowanie się stron, a w szczególności strony, która zarzuciła przewlekłość postępowania.

Kto może złożyć skargę?

1)w postępowaniu w sprawach o przestępstwa skarbowe i wykroczenia skarbowe - strona;
2)w postępowaniu w sprawach o wykroczenia - strona;
3)w postępowaniu w przedmiocie odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary - strona lub wnioskodawca;
4)w postępowaniu karnym - strona oraz pokrzywdzony, nawet jeśli nie jest stroną;
5)w postępowaniu cywilnym - strona, interwenient uboczny i uczestnik postępowania;
6)w postępowaniu sądowo-administracyjnym - skarżący oraz uczestnik postępowania na prawach strony;
7)w postępowaniu egzekucyjnym oraz w innym postępowaniu dotyczącym wykonania orzeczenia sądowego - strona oraz inna osoba realizująca swoje uprawnienia w tym postępowaniu.

Termin złożenia skargi:
Skargę należy wnieść w trakcie postępowania, którego skarga dotyczy. Wyjątkiem jest możliwość złożenia skargi przez osoby, które przed dniem 16 marca 2005 roku złożyły skargę do Europejskiego Trybunału Praw Człowieka w Strasburgu zarzucając naruszenie prawa do rozpoznania sprawy w rozsądnym terminie, jeżeli skarga do ETPCz została wniesiona w toku postępowania, którego dotyczy i jeśli ETPCz nie wydał postanowienia w przedmiocie dopuszczalności skargi. W takim przypadku należy tez wskazać datę wniesienia skargi do ETPCz.

Wymogi formalne skargi:
Skarga musi spełniać wymogi pisma procesowego tzn. zawierać:

-określenie sądu, do którego jest kierowana;
-imię i nazwisko lub nazwę skarżącego, jego przedstawicieli ustawowych i pełnomocników;
-określenie rodzaju pisma jako na naruszenia prawa strony do rozpoznania sprawy w postępowaniu sądowym bez nieuzasadnionej zwłoki;
-datę i podpis skarżącego albo jego przedstawiciela ustawowego lub pełnomocnika;
-wymienienie załączników.

 

 Ponadto skarga musi zawierać:

-żądanie stwierdzenia przewlekłości postępowania w sprawie, której skarga dotyczy;
-przytoczenie okoliczności uzasadniających żądanie.

Skarga może też zawierać żądanie wydania sądowi rozpoznającemu sprawę zalecenia podjęcia w wyznaczonym terminie odpowiednich czynności oraz zasądzenia odpowiedniej sumy pieniężnej.

Opłata:
Skarga podlega stałej opłacie w wysokości 200 złotych. Jeśli wniosło ją kilka osób, każda z nich uiszcza opłatę oddzielnie. Zwolnienie od opłaty możliwe jest o ile przewidują to przepisy procedury, na gruncie której toczy się postępowanie. Jeżeli więc skarga dotyczy prawa cywilnego i strona zwolniona jest od kosztów sądowych z ustawy (np. w sprawach z zakresu prawa pracy) lub została zwolniona przez sąd, będzie również zwolniona z tej opłaty. Można również złożyć wniosek o zwolnienie od opłaty. Procedura karna nie przewiduje wcześniejszego zwolnienia z kosztów sądowych. W razie uwzględnienia  lub odrzucenia skargi   na przewlekłość postępowania opłata podlega zwrotowi.

Miejsce złożenia skargi:
Skargę składa się do sądu, przed którym toczy się postępowanie. Ten prześle akta sprawy do sądu właściwego do rozpoznania sprawy. Będzie nim sąd przełożony nad sądem, przed którym toczy się aktualnie postępowanie. W przypadku przewlekłości postępowania przed sądem apelacyjnym lub Sądem Najwyższym rozpoznawał będzie Sąd Najwyższy.
W przypadku postępowania egzekucyjnego lub innego dotyczącego wykonania orzeczenia sądowego skargę należy złożyć do sądu okręgowego, w którego okręgu prowadzona jest egzekucja lub wykonywane są inne czynności, a gdy egzekucja lub inne postępowanie dotyczące wykonania orzeczenia sądowego prowadzone jest w dwu lub więcej okręgach - do sądu, w okręgu którego dokonano pierwszej czynności. Ten sąd będzie też rozpoznawał skargę.

Jeżeli skarga  dotyczy przewlekłości postępowania  przygotowawczego, własciwy do jej rozpoznania  jest sąd przełożony nad sądem, który byłby właściwy rzeczowo do rozpoznania  sprawy. Skargę taką  wnosi się do prokuratora prowadzącego lub nadzorującego to postępowanie.

Rozstrzygnięcie skargi:
Sąd wydaje orzeczenie w przedmiocie skargi w terminie 2 miesięcy od daty jej złożenia. Może stwierdzić, że w postępowaniu, którego skarga dotyczy, nastąpiła przewlekłość postępowania. Na żądanie skarżącego może też zalecić podjęcie przez sąd rozpoznający sprawę co do istoty  albo przez prokuratora prowadzącego lub nadzorującego postępowanie  przygotowawcze odpowiednich czynności w wyznaczonym terminie.
Również na żądanie skarżącego sąd uwzględniając skargę może przyznać od Skarbu Państwa, a w  przypadku skargi na  przewlekłość postępowania  prowadoznego przez  komornika - od  komornika sumę pieniężną w wysokości od 2.000 zlotych do 20.000 zlotych..
Strona, której skargę uwzględniono może dochodzić naprawienia szkody wynikłej ze stwierdzonej przewlekłości od Skarbu Państwa albo solidarnie od Skarbu Państwa i komornika. Postanowienie uwzględniające skargę wiąże sąd w postępowaniu cywilnym o odszkodowanie lub zadośćuczynienie co do stwierdzenia  przewlekłości postępowania.

Ponowna skarga
Skarżący może  wystąpić z  nową skargą  w tej samej  sprawie  po upływie 12 miesięcy, a w  postępowaniu  przygotowawczym, w  którym stosowane  jest tymczasowe  aresztowanie, oraz w  sprawie  egzekucyjnej lub innej dotyczącej  wykonania  orzeczenia sądowego - po upływie 6 miesięcy, od daty wydania  przez sąd  orzeczenia

Strona, która w ogóle nie wniosła skargi na przewlekłość postępowania, może dochodzić na podstawie art. 417 k.c. naprawienia szkody wynikłej z przewlekłości, po prawomocnym zakończeniu postępowania co do istoty sprawy.

Skargę konstytucyjną może wnieść każdy, czyje konstytucyjne wolności lub prawa zostały naruszone. Skarga może dotyczyć tylko zgodności z Konstytucją ustawy lub innego aktu normatywnego, na podstawie którego sąd lub organ administracji publicznej orzekł ostatecznie o jego wolnościach lub prawach albo obowiązkach określonych w Konstytucji.
Skarga może być wniesiona do Trybunału Konstytucyjnego po wyczerpaniu drogi prawnej w ciągu 3 miesięcy od doręczenia skarżącemu prawomocnego wyroku, ostatecznej decyzji lub innego prawomocnego rozstrzygnięcia. Nie znaczy to jednak, że można zaskarżyć to orzeczenie - skarżyć można jedynie regulację prawną, która była jego podstawą. Trybunał może jednak wydać postanowienie tymczasowe o zawieszeniu lub wstrzymaniu wykonania orzeczenia w sprawie, której skarga dotyczy, jeżeli wykonanie wyroku, decyzji lub innego rozstrzygnięcia mogłoby spowodować skutki nieodwraca

lne, wiążące się z dużym uszczerbkiem dla skarżącego lub gdy przemawia za tym ważny interes publiczny lub inny ważny interes skarżącego.

Trybunał Konstytucyjny rozpoznaje tylko takie skargi konstytucyjne, które związane są z naruszeniem praw lub wolności określonych w Konstytucji RP, z wyłączeniem spraw określonych w art. 56 Konstytucji (czyli dotyczących uzyskania przez cudzoziemców prawa azylu lub statusu uchodźcy). Może przy tym rozpoznawać skargę konstytucyjną wyłącznie wówczas, gdy skarżący wykorzystał już wszystkie, przysługujące mu w ramach postępowania sądowego lub administracyjnego, środki zaskarżenia lub środki odwoławcze.


Warunki formalne skargi:

Skargę konstytucyjną może dla skarżącego sporządzić wyłącznie adwokat lub radca prawny (samodzielnie we własnej sprawie może sporządzić ją sędzia, prokurator, notariusz, profesor lub doktor habilitowany nauk prawnych).

Jeżeli skarżący, ze względu na sytuację majątkową, nie jest w stanie opłacić kosztów sporządzenia skargi konstytucyjnej przez adwokata lub radcę prawnego, ma prawo zwrócić się do sądu o ustanowienie dla niego adwokata lub radcy prawnego z urzędu. Wniosek w sprawie o ustanowienie adwokata lub radcy prawnego z urzędu należy złożyć do sądu rejonowego właściwego ze względu na miejsce zamieszkania skarżącego. W przypadku uwzględnienia tego wniosku, skarżący nie będzie ponosił kosztów sporządzenia skargi konstytucyjnej.

Skarga musi spełniać wymogi pisma procesowego tzn. zawierać:

- określenie sądu, do którego jest kierowana (Trybunału Konstytucyjnego),
-imię i nazwisko lub nazwę skarżącego, jego przedstawicieli ustawowych i pełnomocników;
-określenie rodzaju pisma jako skargi konstytucyjnej,
-treść skargi z uzasadnieniem,


-datę i podpis skarżącego albo jej przedstawiciela ustawowego lub pełnomocnika;
-wymienienie załączników.


Ponadto skarga musi zawierać:

- dokładne określenie ustawy lub innego aktu normatywnego, na podstawie którego sąd lub organ administracji publicznej orzekł ostatecznie o wolnościach lub prawach albo obowiązkach określonych w Konstytucji i w stosunku do którego skarżący domaga się stwierdzenia niezgodności z Konstytucją,
-wskazanie, jakie konstytucyjne wolności lub prawa i w jaki sposób - zdaniem skarżącego - zostały naruszone,
-uzasadnienie skargi, z podaniem dokładnego opisu stanu faktycznego.


Do skargi konstytucyjnej należy dołączyć:

-pełnomocnictwo do sporządzenia skargi konstytucyjnej (w przypadku skargi sporządzonej przez pełnomocnika z urzędu należy dołączyć kopię postanowienia sądu rejonowego o ustanowieniu takiego pełnomocnika oraz decyzji organu samorządu adwokackiego lub radcowskiego wyznaczającą konkretnego adwokata lub radcę prawnego pełnomocnikiem z urzędu); ponadto -w przypadku osób prawnych - aktualny wyciąg ze stosownego rejestru;
-kopię orzeczenia (wyrok, decyzję lub inne rozstrzygnięcie) organu władzy publicznej, z którego wydaniem skarżący łączy naruszenie przysługujących mu praw lub wolności o charakterze konstytucyjnym wraz z podaniem daty jej doręczenia skarżącemu;
-kopię orzeczeń wydanych w związku z wyczerpaniem przez skarżącego przysługujących mu środków odwoławczych lub środków zaskarżenia, łącznie z orzeczeniem wydanym przez organ pierwszej instancji.

Skargę konstytucyjną wraz z załącznikami należy składać w 5 egzemplarzach.

 

Schemat - jak powinna wyglądać skarga konstytucyjna?

Informacje ogólne:

 

1)miejsce i data sporządzenia skargi konstytucyjnej;
2)imię i nazwisko skarżącego, a w przypadku skarżącego nie będącego osobą fizyczną należy podać nazwę, osobę (osoby) upoważnioną do reprezentacji danego podmiotu oraz określenie podstawy reprezentacji;
3)adres skarżącego;
4)imię i nazwisko pełnomocnika skarżącego;
5)adres kancelarii oraz nr wpisu na listę adwokatów lub radców prawnych.


Określenie przedmiotu skargi konstytucyjnej:

1)dokładne określenie zaskarżonego aktu normatywnego ze wskazaniem konkretnego przepisu (lub przepisów), nazwy aktu, daty wydania oraz miejsca publikacji;
2)dokładne wskazanie przepisów Konstytucji RP, których naruszenie zarzuca się w skardze konstytucyjnej.


Określenie podstaw skargi konstytucyjnej:

 

1)wskazanie orzeczenia organu władzy publicznej, z którym skarżący łączy naruszenie przysługujących mu praw lub wolności konstytucyjnych (należy podać organ wydający orzeczenie, datę wydania, sygnaturę sprawy);
2)wskazanie podmiotowych praw lub wolności o charakterze konstytucyjnym, których naruszenie skarżący łączy z wydaniem orzeczenia określonego w pkt 1 wraz z podaniem przepisów Konstytucji RP, z których prawa te lub wolności są wywodzone;
3)dokładne określenie tego, w jaki sposób orzeczenie, o którym mowa w pkt 1, prowadzi do naruszenia konstytucyjnych praw lub wolności skarżącego;
4)przedstawienie argumentów wskazujących na ostateczny charakter orzeczenia, o którym mowa w pkt 1, a w szczególności, uzasadniających przekonanie, iż skarżący wyczerpał przysługujące mu środki zaskarżenia lub inne środki odwoławcze;
5)podanie daty doręczenia skarżącemu orzeczenia kończącego postępowanie w sprawie będącej podstawą skargi konstytucyjnej;


6)w przypadku sporządzenia skargi przez pełnomocnika ustanowionego z urzędu:
podanie daty złożenia przez skarżącego wniosku do sądu rejonowego o ustanowienie pełnomocnika z urzędu celem sporządzenia skargi konstytucyjnej;
podanie daty doręczenia skarżącemu pisma informującego o tym, który adwokat lub radca prawny został wyznaczony do sporządzenia skargi konstytucyjnej;
7)podanie argumentów przemawiających za tym, iż zakwestionowane w skardze konstytucyjnej regulacje prawne stanowiły podstawę wydania orzeczenia, o którym mowa w pkt 1.


Uzasadnienie :

Uzasadnienie zarzutu niezgodności z Konstytucją, w tym dokładne określenie na czym, zdaniem skarżącego, polega niezgodność zakwestionowanych regulacji prawnych z będącymi przedmiotem skargi przepisami konstytucyjnymi.


Skutki uwzględnienia skargi konstytucyjnej:

 

Orzeczenia Trybunału Konstytucyjnego mają moc powszechnie obowiązującą i są ostateczne. Wchodzą w życie z dniem ogłoszenia w Dzienniku Ustaw, Monitorze Polskim lub innym publikatorze, w którym dany akt został ogłoszony.
Orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego o niezgodności z Konstytucją, umową międzynarodową lub z ustawą aktu normatywnego, na podstawie którego zostało wydane prawomocne orzeczenie sądowe, ostateczna decyzja administracyjna lub rozstrzygnięcie w innych sprawach, stanowi podstawę do wznowienia postępowania, uchylenia decyzji lub innego rozstrzygnięcia na zasadach i w trybie określonych w przepisach właściwych dla danego postępowania.


Kodeks postępowania cywilnego:

Art. 4011 Można żądać wznowienia postępowania również w wypadku, gdy Trybunał Konstytucyjny orzekł o niezgodności aktu normatywnego z Konstytucją, ratyfikowaną umową międzynarodową lub z ustawą, na podstawie którego zostało wydane orzeczenie.

 

Art. 403 § 4. Można żądać wznowienia, jeżeli na treść wyroku miało wpływ postanowienie niekończące postępowania w sprawie, wydane na podstawie aktu normatywnego uznanego przez Trybunał Konstytucyjny za niezgodny z Konstytucją, ratyfikowaną umową międzynarodową lub z ustawą, uchylone lub zmienione zgodnie z art. 4161.

Art. 407 § 2. W sytuacji określonej w art. 4011 skargę o wznowienie wnosi się w terminie trzech miesięcy od dnia wejścia w życie orzeczenia Trybunału Konstytucyjnego. Jeżeli w chwili wydania orzeczenia Trybunału Konstytucyjnego orzeczenie, o którym mowa w art. 4011, nie było jeszcze prawomocne na skutek wniesienia środka odwoławczego, który został następnie odrzucony, termin biegnie od dnia doręczenia postanowienia o odrzuceniu, a w wypadku wydania go na posiedzeniu jawnym - od dnia ogłoszenia tego postanowienia.


Kodeks postępowania karnego:

Art.540 § 2. Postępowanie wznawia się na korzyść strony, jeżeli Trybunał Konstytucyjny orzekł o niezgodności z Konstytucją, ratyfikowaną umową międzynarodową lub z ustawą przepisu prawnego, na podstawie którego zostało wydane orzeczenie; wznowienie nie może nastąpić na niekorzyść oskarżonego.

§ 3. Postępowanie wznawia się na korzyść oskarżonego, gdy potrzeba taka wynika z rozstrzygnięcia organu międzynarodowego działającego na mocy umowy międzynarodowej ratyfikowanej przez Rzeczpospolitą Polską.Art.

Kodeks postępowania administracyjnego:

Art. 145a. § 1. Można żądać wznowienia postępowania również w przypadku, gdy Trybunał Konstytucyjny orzekł o niezgodności aktu normatywnego z Konstytucją, umową międzynarodową lub z ustawą, na podstawie którego została wydana decyzja.

 

§ 2. W sytuacji określonej w § 1 skargę o wznowienie wnosi się w terminie jednego miesiąca od dnia wejścia w życie orzeczenia Trybunału Konstytucyjnego.


Biuro Obsługi Interesantów - Sądu  Rejonowego w Jarosławiu

ul. Czarnieckiego 4  37-500 Jarosław
e-mail: boi@jaroslaw.sr.gov.pl, pok. 3

tel. 16 6240102

Pracownicy Biura Obsługi Interesantów 

Kierownik Biura Obsługi Interesantów - Starszy Sekretarz Sądowy Aneta Folta

Sekretarz Sądowy Katarzyna Walankiewicz

 
 

Godziny pracy Biura Obsługi Interesantów:

poniedziałek od godz. 8:00 do godz. 18:00 

wtorek - piątek od godz. 7:30 do godz. 15:30 

przerwa w godzinach od 11.00 do 11.30

 

 

 

pdfZarządzenie Prezesa Nr 6/2021249.64 KB

 

pdfRegulamin BOI oraz Czytelni Akt.pdf

 

pdfZałączniki do Regulaminu BOI.pdf

 

 

 

 

 

Dokumenty kontroli zarządczej

Kontrolę zarządczą wprowadziła ustawa z dnia 27.08.2009 r. o finansach publicznych. Dotyczy ona jednostek sektora finansów publicznych, w tym sądów.

Kontrolę zarządczą stanowi ogół działań podejmowanych dla realizacji celów i zadań jednostki w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny i terminowy.

Prezes Sądu Okręgowego w Przemyślu zarządzeniem z dnia 23 listopada 2011 r. wprowadził nowy Regulamin Kontroli Zarządczej oraz powołał Komisję do spraw zarządzania ryzykiem, której podstawowym celem jest koordynowanie działań w zakresie kontroli zarządczej podejmowanych w Sądzie, w tym wdrażanie i doskonalenie procesu zarządzania ryzykiem.

W wykonaniu dyspozycji art. 70 ust. 5 w zw. z art. 69 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 27.08.2009 r. o finansach publicznych w związku z § 7 ust. 4 komunikatu Ministra Sprawiedliwości z dnia 16 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowych wytycznych w zakresie kontroli zarządczej dla działu administracji rządowej - Sprawiedliwość zamieszczamy stosowne dokumenty: 

 

ROK 2025

pdfPlan_działalności_SR_Jarosław_na_2025.pdf94.80 KB

docxplan_działalności_SR_Jarosław_na_2025.docx13.52 KB

 

ROK 2024

pdfPlan_Działalności_Sądu_Rejonowego_w_Jarosławiu_na_2024r.pdf519.49 KB

docPlan_Działalności_Sądu_Rejonowego_w_Jarosławiu_na_2024r.doc46.00 KB 

pdfOświadczenie_o_stanie_kontroli_zarządczej_2024.pdf138.61 KB

docOświadczenie_o_stanie_kontroli_zarządczej_2024.doc29.00 KB

pdfSprawozdanie_z_wykonania_planu_działalności_2024.pdf183.76 KB

docSprawozdanie_z_wykonania_planu_działalności_2024.doc58.50 KB

 

ROK 2023

 pdfPlan Działalności Sądu Rejonowego w Jarosławiu na rok 2023499.64 KB

docPlan Działalności Sądu Rejonowego w Jarosławiu na rok 202343.00 KB 

pdfOświadczenie_o_stanie_kontroli_zarządczej_2023.pdf321.54 KB

docOświadczenie_o_stanie_kontroli_zarządczej_2023.doc28.00 KB

pdfSprawozdanie_z_wykonania_planu_działalności_2023.pdf978.88 KB

docSprawozdanie_z_wykonania_planu_działalności_2023.doc54.00 KB

 

ROK 2022

pdfOświadczenie o stanie kontroli zarządczej 2022.pdf304.19 KB

docOświadczenie o stanie kontroli zarządczej 2022.doc28 KB

pdfSprawozdanie z wykonania planu działalności za rok 2022.pdf1.01 MB

docSprawozdanie z wykonania planu działalności za rok 2022.doc54.50 KB

pdfPlan Działalności Sądu Rejonowego w Jarosławiu na rok 2022

 

 ROK 2021

pdfOświadczenie o stanie kontroli zarządczej za rok 2021 

pdfSprawozdanie za rok 2021

pdfPlan Działalności Sądu Rejonowego w Jarosławiu na rok 2021

 

pdfPlan Działalności Sądu Rejonowego w Jarosławiu na rok 2020

pdfSprawozdanie za rok 2020

pdfOświadczenie o stanie kontroli zarządczej za rok 2020

 

pdfPlan Działalności Sądu Rejonowego w Jarosławiu na rok 2019

pdfSprawozdanie za rok 2019

  

pdfOświadczenie o stanie kontroli zarządczej za rok 2019

 

pdfSprawozdanie za rok 2018

 

pdfOświadczenie o stanie kontroli zarządczej za rok 2018

 

pdfPlan Działalności Sądu Rejonowego w Jarosławiu na rok 2018

pdfSprawozdanie za rok 2017

 

pdfOświadczenie o stanie kontroli zarządczej za rok 2017

 

pdfPlan Działalności Sądu Rejonowego w Jarosławiu na rok 2017

pdfSprawozdanie za rok 2016

pdfOświadczenie o stanie kontroli zarządczej za rok 2016

 

pdfPlan Działalności Sądu Rejonowego w Jarosławiu na rok 2016

pdfSprawozdanie za rok 2015 

 

pdfOświadczenie o stanie kontroli zarządczej za rok 2015

 

pdfPlan działalności dla Sądu Rejonowego w Jarosławiu na 2015 rok

pdfOświadczenie o stanie kontroli zarządczej za rok 2014

pdfSprawozdanie za rok 2014

 

pdfPlan działalności dla Sądu Rejonowego w Jarosławiu na 2014 rok 692.81 KB

 

pdfSprawozdanie za rok 2013 660.22 KB

 

pdfOświadczenie o stanie kontroli zarządczej za 2013 rok 576.27 KB

 

 

W ramach "Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie na lata 2014 - 2020 podajemy poniżej zaktualizowane bazy danych instytucji, podmiotów i organizacji pozarządowych udzielających pomocy osobom dotkniętym przemocą w rodzinie z terenu województwa podkarpackiego.

pdf Krajowy_Program_Przeciwdzialania_Przemocy_w_Rodzinie_na_.pdf

docxBaza danych osób nadzorujących lub koordynujących na terenie województwa podkarpackiego realizację działań poszczególnych służb z zakresu przeciwdziałania przemocy domowej31.20 KB

docWykaz punktów konsultacyjnych (PK), punktów interwencji kryzysowej (PIK) i in. podmiotów, udzielających pomocy osobom/rodzinom dotkniętym przemocą domową326.50 KB

docWykaz podmiotów oraz organizacji pozarządowych udzielających pomocy osobom/rodzinom dotkniętym przemocą domową.147.50 KB

docWykaz ośrodków interwencji kryzysowej.82.50 KB

docxWykaz podmiotów realizujących programy psychologiczno-terapeutyczne dla osób stosujących przemoc domową - 2023 r.16.54 KB

docxWykaz podmiotów realizujących programy oddziaływań korekcyjno-edukacyjnych dla osób stosujących przemoc w domową.21.60 KB

docxWykaz Specjalistycznych Ośrodków Wsparcia dla Osób Doznających Przemocy Domowej – ośrodki całodobowe, zapewniające miejsca schronienia.15.09 KB

docxBaza danych osób nadzorujących lub koordynujących na terenie województwa podkarpackiego realizację działań poszczególnych służb z zakresu przeciwdziałania przemocy domowej.31.20 KB

xlsxREJESTR JEDNOSTEK SPECJALISTYCZNEGO PORADNICTWA WOJEWÓDZTWA PODKARPACKIEGO27.32 KB

xlsxRejestr miejsc, w których gmina udziela tymczasowego schronienia w schroniskach dla osób bezdomnych, schroniskach dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi, noclegowniach oraz ogrzewalniach, w województwie podkarpackim42.98 KB

xlsWYKAZ OŚRODKÓW POMOCY SPOŁECZNEJ W WOJEWÓDZTWIE PODKARPACKIM97.00 KB

  xlsWYKAZ POWIATOWYCH CENTRÓW POMOCY RODZINIE W WOJEWÓDZTWIE PODKARPACKIM41.50 KB

Bazy sporządzone przez Wydział Polityki Społecznej Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Rzeszowie.

docxwzór wniosku o zobowiązanie osoby stosującej przemoc w rodzinie do opuszczenia wspólnie zajmowanego mieszkania i jego bezpośredniego otoczenia lub zakazanie zbliżanie się do mieszkania i jego bezpośredniego otoczenia58.64 KB

 pdfDz_U_2023_poz_1576_wzor_wniosku.pdf

 
Informacja  w zakresie  udzielania  przez Stowarzyszenie  "Nowa Kultura" w Jarosławiu pomocy osobom pokrzywdzonym przestępstwem oraz osobom im najbliższym, udzielania pomocy świadkom i osobom im najbliższym :