Zmianie ulega sposób dokonywania odbioru pism sądowych – dotychczas pisma sądowe podlegały odbiorowi za pośrednictwem zakładki „Dokumenty”, w której publikowane są wszystkie dokumenty pochodzące od sądu. Po uruchomieniu planowanej modyfikacji, na koncie pełnomocnika zawodowego widoczna będzie dodatkowa, nowa zakładka o nazwie „Moje doręczenia”, w której znajdować się będą wyłącznie te pisma sądowe, które adresowane są do danego pełnomocnika zawodowego w celu doręczenia. Jednocześnie, nadal widoczna będzie zakładka „Dokumenty”, która pełnić będzie funkcję informacyjną – pobranie dokumentu opublikowanego po dniu 29 listopada 2021 r. z zakładki „Dokumenty” nie stanowi potwierdzenia dostarczenia pisma sądowego do pełnomocnika.
W przypadku pism sądowych doręczanych pełnomocnikowi przed dniem 29 listopada 2021 r., sposób odbioru pism pozostaje jak dotychczas przez zakładkę „Dokumenty” i kliknięcie „Pobierz (DOCX) „ lub „Pobierz jako PDF”.
Decydujące znaczenie ma w tym wypadku data umieszczenia pisma sądowego w Portalu Informacyjnym. Od dnia 29 listopada 2021 r. doręczenie pism sądowych odbywa się za pośrednictwem zakładki „Moje doręczenia” lub „Doręczenia” (w zakładce „Sprawy”) bądź poprzez link zawierający odesłanie do Portalu Informacyjnego.
Pełna instrukcja opisująca zasady korzystania z Portalu umieszczona jest na stronie Portalu Informacyjnego – link: