



Kierownik Oddziału Administracyjnego : Małgorzata Bielańska- Jekabson- Główny specjalista ds.administracyjnych
pokój nr 157
tel. 16 676 13 51
fax 16 676 13 53
sad@przemysl.so.gov.pl
1. Oddział Administracyjny podlega bezpośrednio Prezesowi w zakresie zapewnienia właściwego toku wewnętrznego urzędowania sądu oraz innych spraw niezastrzeżonych do wyłącznej kompetencji Dyrektora oraz Dyrektorowi w zakresie zapewnienia odpowiednich warunków techniczno-organizacyjnych oraz majątkowych.
2. Do zakresu działania Oddziału Administracyjnego należą w szczególności :
1) sprawy organizacyjne Sądu Okręgowego ;
2) prowadzenie sekretariatu Prezesa i Wiceprezesa Sądu Okręgowego
3) sprawy etatowe i osobowe pracowników Sądu Okręgowego i podległych sądów rejonowych
z wyłączeniem spraw należących do zakresu działania innych organów;
4) sprawowanie nadzoru nad sprawami kadrowymi należącymi do zakresu działania jednostek podległych
5) sprawowanie nadzoru nad prawidłowym wykorzystaniem etatów w Sądzie oraz w jednostkach podległych;
6) udział w tworzeniu projektu budżetu w zakresie planu etatów Sądu oraz jednostek podległych;
7) prowadzenie spraw sędziów w stanie spoczynku oraz członków ich rodzin uprawnionych do uposażenia rodzinnego;
8) prowadzenie spraw emerytalno-rentowych pracowników;
9) organizowanie prac związanych z okresowymi ocenami pracowników;
10) organizowanie konkursów na wolne stanowiska w Sądzie Okręgowym;
11) prowadzenie ewidencji czasu pracy;
12) wykonywanie czynności związanych z profilaktyczną opieką zdrowotną nad pracownikami, wynikających z przepisów kodeksu pracy;
13) wykonywanie obowiązków wynikających z systemu ubezpieczeń społecznych;
14) wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu, w części dotyczącej zatrudnienia;
15) sporządzanie informacji, analiz oraz sprawozdań statystycznych z zakresu spraw osobowych;
16) organizowanie i kierowanie stażem urzędniczym;
17) organizowanie praktyk studenckich;
18) organizowanie posiedzeń Kolegium Sądu oraz Zgromadzeń;
19) wykonywanie uchwał i postanowień Kolegium Sądu oraz Zgromadzeń;
20) prowadzenie rejestru delegacji służbowych ;
21) sprawy dyscyplinarne;
22) sprawy socjalno-bytowe pracowników Sądu Okręgowego;
23) prowadzenie rejestru zarządzeń Prezesa Sądu Okręgowego oraz zamieszczanie ich w systemie SWOR;
24) sprawy ławników, biegłych sądowych, lekarzy sądowych, mediatorów ;
25) prowadzenie biura podawczego, biura obsługi interesantów;
26) nadzór nad działalnością Punktu Informacyjnego Krajowego Rejestru Karnego;
27) nadzór nad archiwum zakładowym;
28) sprawy szkoleń
29) sprawy związane z polityką bezpieczeństwa i ochroną danych osobowych;
30) realizacja ustawy o dostępie do informacji publicznej;
31) sprawy z zakresu obrotu prawnego z zagranicą;
32) realizacja ustawy o obronie Ojczyzny i aktów wykonawczych.
33) sprawowanie nadzoru nad działalnością administracyjną sądów rejonowych w zakresie spraw cywilnych, karnych, pracy i ubezpieczeń społecznych, wieczysto księgowych, rodzinnych i nieletnich;
34) sprawowanie nadzoru w zakresie biurowości sądowej i organizacji pracy sekretariatów w sądach rejonowych;
35) sprawy skarg i wniosków;
36) sporządzanie danych i analiz statystycznych z ruchu spraw;
37) prowadzenie spraw związanych z ochroną środowiska (m.in. naliczanie opłat za zanieczyszczanie środowiska przez środki transportu Sądu), gospodarka odpadami (sprawozdania o rodzajach i ilościach wytworzonych odpadów);
38) prowadzenie spraw bezpieczeństwa i higieny pracy w zakresie zaopatrzenia pracowników w: środki ochrony indywidualnej, odzież i obuwie robocze, napoje oraz przygotowywanie wykazów do wypłaty ekwiwalentu za pranie odzieży roboczej zgodnie z obowiązującymi przepisami przy współpracy z inspektorem do spraw bhp;
Oddział Administracyjny
Kierownik Oddziału- Małgorzata Bielańska- Jekabson- Główny specjalista ds.administracyjnych
pok. 157
tel. 16 676 13 51
fax 16 676 13 53
sad@przemysl.so.gov.pl
Sprawy kadrowe :
Agnieszka Banicka- specjalista ds.kadrowych
Zastępca Kierownika Oddziału Administracyjnego
pok. 157
tel. 16 676 13 52
Sprawy gospodarcze
Wojciech Bublewicz
pok. 51
tel. 16 676 13 12
wojciech.bublewicz@przemysl.so.gov.pl
Oddział Finansowy
Główny Księgowy - Anna Kuszyńska
ksiegowosc@przemysl.so.gov.pl
pok. 110
tel./fax 16 676 13 33
Zastępca Głównego Księgowego Marta Perchajło
pok. 110
tel. 16 676 13 31
Pion Ochrony Informacji Niejawnych
Pełnomocnik ds. ochrony Informacji niejawnych
Mariusz Hodur
mariusz.hodur@przemysl.so.gov.pl
pok. 165a
tel. 16 676 13 69
Inspektor ochrony danych
Przemysław Kisała
przemyslaw.kisala@przemysl.so.gov.pl
pok. 51
tel./fax 16 676 13 56
Starszy inspektor ds. biurowości - Magdalena Telega
magdalena.telega@przemysl.so.gov.pl
pok. 46
tel. 16 676 13 36
Audytor wewnętrzny - Anna Banach
anna.banach@przemysl.so.gov.pl
pok. 46
tel. 16 676 13 35
Przewodniczący Wydziału SSO Anna Kicman
Kierownik Sekretariatu Wydziału Magdalena Kowalska - Nowakowska
tel. 16 676 13 20
fax 16 676 13 21
e-mail: pracy@przemysl.so.gov.pl
Wyznaczony do rozpoznawania w I instancji spraw:
Wyznaczony jest do rozpoznawania w II instancji środków odwoławczych od orzeczeń wydanych przez Sąd Rejonowy - Sąd Pracy i Ubezpieczeń Społecznych w Przemyślu i Sąd Rejonowy Sąd Pracy w Jarosławiu.
Obszar właściwości: SR Przemyśl, SR Jarosław, SR Lubaczów, SR Przeworsk
Przewodniczący Wydziału Sędzia Sądu Okręgowego Dariusz Lotycz
Kierownik Sekretariatu Wydziału Aneta Błażkowska
tel. 16 676 13 40
fax 16 676 13 41
e-mail: karny@przemysl.so.gov.pl
Zastępca Kierownika Sekretariatu (sprawy penitencjarne) Magdalena Jekabson
tel. 16 676 13 60
fax. 16 676 13 61
Wyznaczony do rozpoznawania w I instancji spraw:
Wyznaczony do rozpoznawania w II instancji spraw:
Obszar właściwości: SR Przemyśl, SR Jarosław, SR Lubaczów, SR Przeworsk
Przewodniczący Wydziału Sędzia Sądu Okręgowego Lucyna Oleszek
Kierownik Sekretariatu Wydziału Agata Pruchnik
tel. 16 676 13 70
fax 16 676 13 71
e-mail: cywilny@przemysl.so.gov.pl
Wyznaczony jest do rozpoznawania spraw cywilnych należących do właściwości sądu okręgowego jako sądu pierwszej instancji z wyłączeniem spraw rodzinnych i gospodarczych, a także do przeprowadzania niektórych postępowań wpadkowych, w szczególności spraw i postępowań o:
separację;
unieważnienie małżeństwa;
Wyznaczony jest do rozpoznawania w II instancji środków odwoławczych od orzeczeń w sprawach cywilnych rozpoznawanych w pierwszej instancji przez sądy rejonowe.
Obszar właściwości: SR Przemyśl, SR Jarosław, SR Lubaczów, SR Przeworsk
WYDZIAŁY
I Wydział Cywilny
Przewodnicząca :
Sędzia Sądu Okręgowego Lucyna Oleszek
Kierownik Sekretariatu
Agata Pruchnik
pok. 133
tel. 16 676 13 70
fax. 16 676 13 71
e-mail: cywilny@przemysl.so.gov.pl
II Wydział Karny
Przewodniczący
Sędzia Sądu Okręgowego Dariusz Lotycz - Wiceprezes Sądu
Kierownik Sekretariatu
Aneta Błażkowska
pok. 105
tel. 16 676 13 40
fax. 16 676 13 41
e-mail: karny@przemysl.so.gov.pl
Zastępca Kierownika Sekretariatu (sprawy penitencjarne)
Magdalena Jekabson
pok. 124
tel. 16 676 13 60
fax. 16 676 13 61
III Wydział Pracy i Ubezpieczeń Społecznych
Przewodnicząca :
Sędzia Sądu Okręgowego Anna Kicman
Kierownik Sekretariatu
Magdalena Kowalska-Nowakowska
pok. 92
tel. 16 676 13 20
fax 16 676 13 21
e-mail: pracy@przemysl.so.gov.pl
Rzecznik Prasowy Sądu Okręgowego w Przemyślu : Sędzia Sądu Okręgowego Małgorzata Reizer
pokój nr 99
tel.sł. 016 676 13 85 , tel. kom. 600 094 331
rzecznik.prasowy@przemysl.so.gov.pl
Do jego zadań należy:
-informowanie Prezesa Sądu o publikacjach w mediach dotyczących sądów okręgu przemyskiego,
-informowanie mediów o działalności sądów okręgu przemyskiego,
-wnioski o dostęp do akt sprawy oraz innych zezwoleń przewidzianych przepisami odpowiednich procedur nalezy kierować pisemnie bezpośrednio do Prezesa Sądu Okręgowego w Przemyslu.
Zarządzenie__dot_polityki_informacyjnej.pdf
Dyrektor Sądu Okręgowego w Przemyślu
Marek Blama
pok. 122
tel. 016 676 13 99
Zakres kompetencji:
Dyrektor, jako organ sądu wchodzi w skład jego struktury organizacyjnej i działa na podstawie kompetencji określonych w przepisach ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. Prawo o ustroju sądów powszechnych, w szczególności - art. 21 i art. 31a. oraz na podstawie pozostałych przepisów ustawy oraz przepisów wykonawczych.
W szczególności, Dyrektor Sądu:
kieruje działalnością administracyjną sądu, w zakresie zapewnienia odpowiednich warunków techniczno-organizacyjnych oraz majątkowych funkcjonowania sądu i wykonywania przez sąd zadań określonych ustawą;
wykonuje zadania przypisane, na podstawie odrębnych przepisów, kierownikowi jednostki w zakresie finansowym, gospodarczym, kontroli finansowej, gospodarowania mieniem Skarbu Państwa oraz audytu wewnętrznego w tych obszarach;
jest zwierzchnikiem służbowym i dokonuje czynności z zakresu prawa pracy oraz reprezentuje sąd w tym zakresie wobec pracowników sądu, z wyłączeniem sędziów, referendarzy sądowych oraz asystentów sędziów;
reprezentuje Skarb Państwa w zakresie powierzonego mienia i zadań sądu;
prowadzi działalność inwestycyjną sądu;
wykonuje zadania z zakresu zarządzania nieruchomościami;
odpowiada za przestrzeganie zasad BHP oraz przepisów przeciwpożarowych;
odpowiada za zapewnienie funkcjonowania wewnętrznej kontroli zarządczej w obszarach określonych ustawą;
sporządza roczne sprawozdanie z działalności sądu, w zakresie powierzonych mu zadań.
Dyrektor sądu, jako organ kierujący gospodarką finansową sądu, wykonuje zadania i kompetencje dysponenta trzeciego stopnia, które obejmują w szczególności:
przygotowywanie przy współpracy z dysponentem budżetu na obszarze apelacji projektu planu finansowego oraz planu finansowego Sądu Okręgowego, a następnie wykonywanie budżetu tego sądu;
dokonywanie zmian w planach finansowych wydatków, na zasadach określonych w ustawie o finansach publicznych oraz informowanie dysponenta budżetu na obszarze apelacji o podjętych w tym zakresie decyzjach;
przygotowywanie projektu planu i planu wydatków w układzie zadaniowym Sądu Okręgowego, a następnie wykonywanie tego budżetu;
dysponowanie rachunkiem bieżącym sądu, z wyodrębnieniem rachunku dochodów i wydatków oraz rachunkami pomocniczymi;
zaciąganie zobowiązań na realizację zadań do wysokości kwot wydatków ujętych w zatwierdzonym planie finansowym, z uwzględnieniem uregulowań szczegółowych, w tym przepisów o zamówieniach publicznych;
sprawowanie nadzoru i kontroli przebiegu wykonania zadań określonych w planie finansowym sądu oraz przestrzegania zasad gospodarki finansowej, w tym gospodarowania mieniem Skarbu Państwa, efektywności i skuteczności realizacji planów w układzie zadaniowym na podstawie mierników stopnia realizacji celów oraz przestrzegania dyscypliny finansów publicznych;
podejmowanie działań organizacyjnych na rzecz optymalizacji wydatków związanych z funkcjonowaniem sądu;
składanie dysponentowi budżetu na obszarze apelacji sprawozdań budżetowych oraz finansowych, a także sprawozdań z wykonania planów finansowych w układzie zadaniowym na zasadach i w terminach określonych w przepisach wykonawczych.
SSO Krzysztof Stępień Prezes Sądu Okręgowego w Przemyślu,
SSR Maciej Głowacz Prezes Sądu Rejonowego w Przemyślu
SSR Wioletta Lotycz Prezes Sądu Rejonowego w Jarosławiu,
SSR Anna Drabik Prezes Sądu Rejonowego w Lubaczowie
SSR Krzysztof Gaca Prezes Sądu Rejonowego w Przeworsku
Kolegium Przewodniczy Prezes Sądu Okręgowego
Kolegium Sądu Okręgowego w Przemyślu realizuje zadania określone w ustawie z dnia 27 lipca 2001r. Prawo o ustroju sądów powszechnych, a w szczególności:
1) wyraża opinię o kandydatach do pełnienia w sądzie okręgowym funkcji rzecznika prasowego albo powierzenia obowiązków rzecznika prasowego w sądzie okręgowym oraz wyraża opinię w sprawie zwolnienia z pełnienia tej funkcji albo wykonywania tych obowiązków,
2) rozpatruje wnioski wynikające z wizytacji i lustracji sądów,
3) wyraża opinię o projektach planów finansowych, o których mowa w art. 178 § 1,
4) wyraża opinię w sprawach osobowych sędziów sądu okręgowego oraz sędziów sądów rejonowych oraz asesorów sądowych, działających w okręgu sądowym,
5) wypowiada się w przypadkach zachowań sędziów i asesorów sądowych naruszających zasady etyki,
6) wyraża opinię w innych sprawach przedstawionych przez prezesa sądu okręgowego, prezesa sądu apelacyjnego, Krajową Radę Sądownictwa oraz Ministra Sprawiedliwości.
W sprawach istotnych dla danego sądu rejonowego kolegium sądu okręgowego może zasięgnąć opinii sędziów tego sądu, wyrażonej na zebraniu sędziów.
Wiceprezes Sądu Okręgowego w Przemyślu - SSO Dariusz Lotycz
pok. 157
sad@przemysl.so.gov.pl
sekretariat : tel. 16 676 13 51
Przyjecia interesantów w każdy wtorek od godz. 12.00- 14.00
Zakres kompetencji:
1. zastępstwo Prezesa Sądu Okręgowego w Przemyślu,
2. nadzór nad pracą wydziału cywilnego i wydziału pracy i ubezpieczeń społecznych w sądzie okręgowym,
3. nadzór nad pracą sędziów wizytatorów,
4. wykonywanie, z zastrzeżeniem art. 37 c ustawy – Prawo o ustroju sądów powszechnych wszelkich czynności z zakresu wewnętrznego nadzoru administracyjnego w sądach rejonowych
w obszarze właściwości Sądu Okręgowego w Przemyślu; z wyłączeniem Sądu Rejonowego w Jarosławiu,
5. rozpatrywanie skarg i wniosków dotyczących działalności sądu okręgowego oraz skarg na prezesów sądów rejonowych, z wyłączeniem prezesa sądu rejonowego w Jarosławiu oraz przyjmowanie interesantów;
6. zastępstwo rzecznika prasowego podczas nieobecności;
7. załatwianie spraw dotyczących ławników w zakresie określonym w ustawie z dnia 27 lipca 2001 r. Prawo o ustroju sądów powszechnych oraz wskazanych w innych przepisach;
8. czynności z zakresu działalności administracyjnej sądu określone w § 30 ust. 1 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 23 grudnia 2015 r. Regulamin urzędowania sądów powszechnych, w szczególności:
a. ustalenie sposobu korzystania z list ławników przez poszczególne wydziały sądu okręgowego, zapewniającego ich równomierny udział w czynnościach, a także prowadzenie ewidencji udziału w rozprawach ławników,
b. współpraca z radą ławniczą,
c. przedstawianie na żądanie uprawnionych podmiotów informacji o stanie sprawy prowadzonej w sądzie okręgowym,
d. sprawowanie nadzoru nad jakością i terminowością sporządzania sprawozdań i innych dokumentów statystycznych,
e. podejmowanie czynności w sprawach bieżących, związanych ze sprawnym funkcjonowaniem sądu w zakresie swoich kompetencji,
f. załatwianie spraw dotyczących lekarzy sądowych w zakresie określonym w ustawie z dnia 15 czerwca 2007 r. o lekarzu sądowym,
g. nadzór nad realizacją należności sądowych,
h. nadzór nad pracą inspektora ds. biurowości.
9. Wykonywanie innych czynności zleconych przez prezesa sądu okręgowego.
Strona 2 z 3