SR Jarosław


Biuro Obsługi Interesantów - Sądu  Rejonowego w Jarosławiu

ul. Czarnieckiego 4  37-500 Jarosław
e-mail: boi@jaroslaw.sr.gov.pl, pok. 3

tel. 16 6240102

Pracownicy Biura Obsługi Interesantów 

Kierownik Biura Obsługi Interesantów - Starszy Sekretarz Sądowy Aneta Folta

Sekretarz Sądowy Katarzyna Walankiewicz

 
 

Godziny pracy Biura Obsługi Interesantów:

poniedziałek od godz. 8:00 do godz. 18:00 

wtorek - piątek od godz. 7:30 do godz. 15:30 

przerwa w godzinach od 11.00 do 11.30

 

 

 

pdfZarządzenie Prezesa Nr 6/2021249.64 KB

 

pdfRegulamin BOI oraz Czytelni Akt.pdf

 

pdfZałączniki do Regulaminu BOI.pdf

 

 

 

 

 

Dokumenty kontroli zarządczej

Kontrolę zarządczą wprowadziła ustawa z dnia 27.08.2009 r. o finansach publicznych. Dotyczy ona jednostek sektora finansów publicznych, w tym sądów.

Kontrolę zarządczą stanowi ogół działań podejmowanych dla realizacji celów i zadań jednostki w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny i terminowy.

Prezes Sądu Okręgowego w Przemyślu zarządzeniem z dnia 23 listopada 2011 r. wprowadził nowy Regulamin Kontroli Zarządczej oraz powołał Komisję do spraw zarządzania ryzykiem, której podstawowym celem jest koordynowanie działań w zakresie kontroli zarządczej podejmowanych w Sądzie, w tym wdrażanie i doskonalenie procesu zarządzania ryzykiem.

W wykonaniu dyspozycji art. 70 ust. 5 w zw. z art. 69 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 27.08.2009 r. o finansach publicznych w związku z § 7 ust. 4 komunikatu Ministra Sprawiedliwości z dnia 16 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowych wytycznych w zakresie kontroli zarządczej dla działu administracji rządowej - Sprawiedliwość zamieszczamy stosowne dokumenty: 

 

ROK 2025

pdfPlan_działalności_SR_Jarosław_na_2025.pdf94.80 KB

docxplan_działalności_SR_Jarosław_na_2025.docx13.52 KB

 

ROK 2024

pdfPlan_Działalności_Sądu_Rejonowego_w_Jarosławiu_na_2024r.pdf519.49 KB

docPlan_Działalności_Sądu_Rejonowego_w_Jarosławiu_na_2024r.doc46.00 KB 

pdfOświadczenie_o_stanie_kontroli_zarządczej_2024.pdf138.61 KB

docOświadczenie_o_stanie_kontroli_zarządczej_2024.doc29.00 KB

pdfSprawozdanie_z_wykonania_planu_działalności_2024.pdf183.76 KB

docSprawozdanie_z_wykonania_planu_działalności_2024.doc58.50 KB

 

ROK 2023

 pdfPlan Działalności Sądu Rejonowego w Jarosławiu na rok 2023499.64 KB

docPlan Działalności Sądu Rejonowego w Jarosławiu na rok 202343.00 KB 

pdfOświadczenie_o_stanie_kontroli_zarządczej_2023.pdf321.54 KB

docOświadczenie_o_stanie_kontroli_zarządczej_2023.doc28.00 KB

pdfSprawozdanie_z_wykonania_planu_działalności_2023.pdf978.88 KB

docSprawozdanie_z_wykonania_planu_działalności_2023.doc54.00 KB

 

ROK 2022

pdfOświadczenie o stanie kontroli zarządczej 2022.pdf304.19 KB

docOświadczenie o stanie kontroli zarządczej 2022.doc28 KB

pdfSprawozdanie z wykonania planu działalności za rok 2022.pdf1.01 MB

docSprawozdanie z wykonania planu działalności za rok 2022.doc54.50 KB

pdfPlan Działalności Sądu Rejonowego w Jarosławiu na rok 2022

 

 ROK 2021

pdfOświadczenie o stanie kontroli zarządczej za rok 2021 

pdfSprawozdanie za rok 2021

pdfPlan Działalności Sądu Rejonowego w Jarosławiu na rok 2021

 

pdfPlan Działalności Sądu Rejonowego w Jarosławiu na rok 2020

pdfSprawozdanie za rok 2020

pdfOświadczenie o stanie kontroli zarządczej za rok 2020

 

pdfPlan Działalności Sądu Rejonowego w Jarosławiu na rok 2019

pdfSprawozdanie za rok 2019

  

pdfOświadczenie o stanie kontroli zarządczej za rok 2019

 

pdfSprawozdanie za rok 2018

 

pdfOświadczenie o stanie kontroli zarządczej za rok 2018

 

pdfPlan Działalności Sądu Rejonowego w Jarosławiu na rok 2018

pdfSprawozdanie za rok 2017

 

pdfOświadczenie o stanie kontroli zarządczej za rok 2017

 

pdfPlan Działalności Sądu Rejonowego w Jarosławiu na rok 2017

pdfSprawozdanie za rok 2016

pdfOświadczenie o stanie kontroli zarządczej za rok 2016

 

pdfPlan Działalności Sądu Rejonowego w Jarosławiu na rok 2016

pdfSprawozdanie za rok 2015 

 

pdfOświadczenie o stanie kontroli zarządczej za rok 2015

 

pdfPlan działalności dla Sądu Rejonowego w Jarosławiu na 2015 rok

pdfOświadczenie o stanie kontroli zarządczej za rok 2014

pdfSprawozdanie za rok 2014

 

pdfPlan działalności dla Sądu Rejonowego w Jarosławiu na 2014 rok 692.81 KB

 

pdfSprawozdanie za rok 2013 660.22 KB

 

pdfOświadczenie o stanie kontroli zarządczej za 2013 rok 576.27 KB

 

 

W ramach "Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie na lata 2014 - 2020 podajemy poniżej zaktualizowane bazy danych instytucji, podmiotów i organizacji pozarządowych udzielających pomocy osobom dotkniętym przemocą w rodzinie z terenu województwa podkarpackiego.

pdf Krajowy_Program_Przeciwdzialania_Przemocy_w_Rodzinie_na_.pdf

docxBaza danych osób nadzorujących lub koordynujących na terenie województwa podkarpackiego realizację działań poszczególnych służb z zakresu przeciwdziałania przemocy domowej31.20 KB

docWykaz punktów konsultacyjnych (PK), punktów interwencji kryzysowej (PIK) i in. podmiotów, udzielających pomocy osobom/rodzinom dotkniętym przemocą domową326.50 KB

docWykaz podmiotów oraz organizacji pozarządowych udzielających pomocy osobom/rodzinom dotkniętym przemocą domową.147.50 KB

docWykaz ośrodków interwencji kryzysowej.82.50 KB

docxWykaz podmiotów realizujących programy psychologiczno-terapeutyczne dla osób stosujących przemoc domową - 2023 r.16.54 KB

docxWykaz podmiotów realizujących programy oddziaływań korekcyjno-edukacyjnych dla osób stosujących przemoc w domową.21.60 KB

docxWykaz Specjalistycznych Ośrodków Wsparcia dla Osób Doznających Przemocy Domowej – ośrodki całodobowe, zapewniające miejsca schronienia.15.09 KB

docxBaza danych osób nadzorujących lub koordynujących na terenie województwa podkarpackiego realizację działań poszczególnych służb z zakresu przeciwdziałania przemocy domowej.31.20 KB

xlsxREJESTR JEDNOSTEK SPECJALISTYCZNEGO PORADNICTWA WOJEWÓDZTWA PODKARPACKIEGO27.32 KB

xlsxRejestr miejsc, w których gmina udziela tymczasowego schronienia w schroniskach dla osób bezdomnych, schroniskach dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi, noclegowniach oraz ogrzewalniach, w województwie podkarpackim42.98 KB

xlsWYKAZ OŚRODKÓW POMOCY SPOŁECZNEJ W WOJEWÓDZTWIE PODKARPACKIM97.00 KB

  xlsWYKAZ POWIATOWYCH CENTRÓW POMOCY RODZINIE W WOJEWÓDZTWIE PODKARPACKIM41.50 KB

Bazy sporządzone przez Wydział Polityki Społecznej Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Rzeszowie.

docxwzór wniosku o zobowiązanie osoby stosującej przemoc w rodzinie do opuszczenia wspólnie zajmowanego mieszkania i jego bezpośredniego otoczenia lub zakazanie zbliżanie się do mieszkania i jego bezpośredniego otoczenia58.64 KB

 pdfDz_U_2023_poz_1576_wzor_wniosku.pdf

 
Informacja  w zakresie  udzielania  przez Stowarzyszenie  "Nowa Kultura" w Jarosławiu pomocy osobom pokrzywdzonym przestępstwem oraz osobom im najbliższym, udzielania pomocy świadkom i osobom im najbliższym :
 
 


   I.        Wnioski o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno - komunikacyjnej

Zgodnie z art. 29 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2022 r. poz. 2240), każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować podmiot publiczny o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, o których mowa odpowiednio w art. 6 pkt 1 lub 3, tego podmiotu.

Zgodnie z art. 30 w/w ustawy osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, zwanym dalej "wnioskiem".

Wniosek o zapewnienie dostępności jest wnoszony do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związane żądanie zapewnienia dostępności zawarte we wniosku.

Do Sądu Rejonowego w Jarosławiu można złożyć wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej (dalej „wniosek”).

Kto może złożyć wniosek

Strony, petenci w zakresie dostępności w Sądzie Rejonowym w Jarosławiu mogą:

a)  poinformować o braku dostępności;

b)  złożyć wniosek o zapewnienie dostępności;

c)  złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności.

Zgłoszenie, o którym mowa w pkt a, ma charakter wyłącznie informacyjny i może być złożone przez każdą stronę/petenta Sądu Rejonowego w Jarosławiu.

Wniosek, o którym mowa w pkt b, może złożyć osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy. Po wykazaniu interesu faktycznego, tj. wskazaniu realnej potrzeby skorzystania z usług Sądu Rejonowego w Jarosławiu osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy ma prawo wystąpić do Sądu Rejonowego w Jarosławiu z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.

Wniosek zawiera:

a)  dane kontaktowe wnioskodawcy;

b)  wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym;

c)  wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;

d)  wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.

Termin realizacji

Zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku następuje bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.

Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku, nie jest możliwe w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, to Sąd Rejonowy w Jarosławiu niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.

W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności w zakresie określonym we wniosku Sąd Rejonowy w Jarosławiu jest obowiązany zaproponować rozwiązanie alternatywne oraz dołączyć uzasadnienie.

 Złożenie wniosku

Wniosek można:

- przesłać na adres:

Sąd Rejonowy w Jarosławiu
ul. Jana Pawła II 11
37-500 Jarosław

- złożyć w Biurze Podawczym w poniedziałek od godz. 08:00 – 18:00, od wtorku do piątku w godz. 7.30 do 15.30, przerwa w godzinach od 11.00 do 11.30

- przesłać za pośrednictwem EPUAP (www.epuap.gov.pl); /SRJaroslaw/skrytka

- przesłać pocztą elektroniczną na adres sad@jaroslaw.sr.gov.pl

 Wnioski rozpatrywane są przez Dyrektora Sądu Rejonowego w Jarosławiu w uzgodnieniu z Koordynatorem Dostępności.

 

Tryb odwoławczy

W przypadku gdy Sąd Rejonowy w Jarosławiu nie zapewnił wnioskodawcy dostępności:

1.  w sposób i w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku (podstawowe załatwienie sprawy), albo

2.  w terminie 2 miesiące od dnia złożenia wniosku (w terminie wydłużonym), albo

3.  z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności

wnioskodawca ma prawo do złożenia skargi na brak dostępności do Prezesa Zarządu PFRON.

Wnioskodawcy przysługuje prawo do wniesienia skargi w terminie 30 dni od dnia, w którym upłynął odpowiednio termin, o którym mowa w pkt 1 lub 2, albo od dnia otrzymania zawiadomienia, o którym mowa w pkt 3.

 II.        Wniosek z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej (dalej „żądanie”)

Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 848), każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej albo o jego udostępnienie za pomocą alternatywnego sposobu dostępu.

Kto może wystąpić z żądaniem

Każda osoba w zakresie dostępności cyfrowej stron internetowych Sądu Rejonowego w Jarosławiu lub ich elementów może:

- poinformować o braku dostępności;

- złożyć żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej;

- złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności.

 Żądanie zawiera:

dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem;

- wskazanie strony internetowej, lub elementu strony internetowej Sądu Rejonowego w Jarosławiu, które mają być dostępne cyfrowo;

- wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem;

- wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeżeli dotyczy.

 Termin realizacji

Zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej Sądu Rejonowego w Jarosławiu następuje bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej Sądu Rejonowego w Jarosławiu nie może nastąpić w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem, to Sąd Rejonowy w Jarosławiu niezwłocznie powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności cyfrowej, jednak nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności cyfrowej zgodnie z żądaniem Sąd Rejonowy w Jarosławiu powiadamia osobę występującą z żądaniem o jej przyczynach i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu wraz z uzasadnieniem.

Złożenie żądania

Żądanie można:

a)  przesłać na adres:

Sąd Rejonowy w Jarosławiu
ul. Jana Pawła II 11
37-500 Jarosław

b)  złożyć w Biurze Podawczym w poniedziałek od godz. 08:00 – 18:00, od wtorku do piątku w godz. 7.30 do 15.30, przerwa w godzinach od 11.00 do 11.30

c)  przesłać za pośrednictwem EPUAP (www.epuap.gov.pl); /SRJaroslaw/skrytka

d)  przesłać pocztą elektroniczną na adres sad@jaroslaw.sr.gov.pl

 Wnioski rozpatrywane są przez Dyrektora Sądu Rejonowego w Jarosławiu w uzgodnieniu z Koordynatorem Dostępności.

 Tryb odwoławczy

W przypadku gdy:

Sąd Rejonowy w Jarosławiu odmówi zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, lub wskazanego elementu strony internetowej, wskazanych w żądaniu, albo osoba występująca z żądaniem odmówi skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu – osoba występująca z żądaniem ma prawo do złożenia do Sądu Rejonowego w Jarosławiu skargi w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej.

 



Załączniki:
Lp.Tytuł załącznikaData wprowadzeniaWprowadziłPlik
1Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno- komunikacyjnej2024-02-01Justyna SawaDownload this file (Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno- komunikacyjnej)Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub inf.komunikacyjnej
2Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej2024-02-01Justyna SawaDownload this file (Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej)Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej
 
Realizując zadania wynikające z ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa przekazujemy Państwu informacje pozwalające na zrozumienie zagrożeń występujących w cyberprzestrzeni oraz porady jak skuteczne stosować sposoby zabezpieczenia się przed tymi zagrożeniami.

Cyberbezpieczeństwo to „odporność systemów informacyjnych na działania naruszające poufność, integralność, dostępność i autentyczność przetwarzanych danych lub związanych z nimi usług oferowanych przez te systemy” (art. 2 pkt 4 ustawy z dnia 5 lipca 2018 r. o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa (Dz.U. z 2020 r. poz. 1369)).



Do najpopularniejszych zagrożeń w cyberprzestrzeni należą:

  • ataki z użyciem szkodliwego oprogramowania (malware, wirusy, robaki, itp. – szczegóły można znaleźć tutajotwiera się w nowym oknie),
  • kradzieże tożsamości (więcej informacji można znaleźć tutajotwiera się w nowym oknie i tutajotwiera się w nowym oknie),
  • kradzieże (wyłudzenia), fałszowanie bądź niszczenie danych,
  • blokowanie dostępu do usług,
  • spam (niechciane lub niepotrzebne wiadomości elektroniczne),
  • ataki socjotechniczne (np. phishing, czyli wyłudzanie poufnych informacji (np.. danych do logowania) poprzez podszywanie się pod instytucję lub osobę godną zaufania, np. urzędy, banki, portale społecznościowe, znajomych);
 Niektóre sposoby zabezpieczenia się przed zagrożeniami:

  • Używaj tylko silnych, indywidualnych dla każdego systemu haseł i nie udostępniaj ich nikomu.
  • Zainstaluj i używaj oprogramowania antywirusowe. Najlepiej stosuj ochronę w czasie rzeczywistym.
  • Aktualizuj oprogramowanie antywirusowe oraz bazy danych wirusów (dowiedz się czy twój program do ochrony przed wirusami posiada taką funkcję i robi to automatycznie).
  • Aktualizuj system operacyjny i aplikacje bez zbędnej zwłoki.
  • Nie otwieraj plików nieznanego pochodzenia.
  • Nie korzystaj ze stron internetowych (zwłaszcza ze stron banków, poczty elektronicznej czy portali społecznościowych), które nie mają ważnego certyfikatu, chyba, że masz stuprocentową pewność z innego źródła, że strona taka jest bezpieczna.
  • Nie używaj niesprawdzonych programów zabezpieczających czy też do publikowania własnych plików w Internecie (mogą one np. podłączać niechciane linijki kodu do źródła strony).
  • Regularnie skanuj komputer i sprawdzaj procesy sieciowe – jeśli się na tym nie znasz poproś o sprawdzenie kogoś, kto się zna. Czasami złośliwe oprogramowanie nawiązujące własne połączenia z Internetem, wysyłające twoje hasła i inne prywatne dane do sieci może się zainstalować na komputerze mimo dobrej ochrony – należy je wykryć i zlikwidować.
  • Sprawdzaj pliki pobrane z Internetu za pomocą programu antywirusowego.
  • Unikaj odwiedzania stron, które oferują wyjątkowe atrakcje (darmowe filmiki, muzykę, łatwy zarobek, cudowną dietę) – często na takich stronach znajdują się ukryte wirusy, trojany i inne zagrożenia.
  • Nie zostawiaj danych osobowych w niesprawdzonych serwisach i na stronach, jeżeli nie masz absolutnej pewności, że nie są one widoczne dla osób trzecich.
  • Nie wysyłaj w e-mailach żadnych poufnych danych (np. danych osobowych, logowania, karty kredytowej) w formie otwartego tekstu – powinny być zabezpieczone hasłem i zaszyfrowane – hasło przekazuj w sposób bezpieczny, tj. innym kanałem niż dane.
  • Pamiętaj o uruchomieniu firewalla.
  • Wykonuj kopie zapasowe ważnych danych.
  • Pamiętaj, że żaden bank czy Urząd nie wysyła e-maili do swoich klientów z prośbą o podanie hasła lub loginu w celu ich weryfikacji.
  • Zwracaj uwagę na komunikaty pojawiające się na ekranie i nigdy nie ignoruj ostrzeżeń dotyczących bezpieczeństwa.
 

Więcej wskazówek na temat zabezpieczenia danych można znaleźć pod linkami:

 

Jeżeli chcesz anonimowo i łatwo zgłosić nielegalne i szkodliwe treści, na które natknąłeś się w sieci możesz zrobić to za pomocą tego formularzaotwiera się w nowym oknie.

 
Ministerstwo Sprawiedliwości realizuje w ramach 
Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 
projekt pn. Wdrożenie standardów i procedur obsługi 
interesanta w sądownictwie powszechnym.



Ważnym aspektem realizacji projektu, nie tylko wizerunkowym, jest usprawnienie komunikacji z interesantem, szczególnie z interesantem z niepełnosprawnościami, poprzez udostępnienie w sądach oraz zamieszczenie na portalu internetowym Ministerstwa Sprawiedliwości, aktualizowanych cyklicznie, co do zmieniającego się stanu prawnego, katalogów usług wraz z kartami usług dla interesantów poszczególnych szczebli sądów.



Katalog usług wraz z kartami usług świadczonych przez sąd obejmuje usługi, możliwe do realizacji przez każdy sąd powszechny, niezależnie od jego szczebla (usługi podstawowe) np. udostępnianie osobom uprawnionym akt sprawy w celu
ich przeglądania lub sporządzania fotokopii, a także te wykonywane przez sądy danego szczebla (usługi uzupełniające dla sądu rejonowego, usługi uzupełniające dla sądu okręgowego, usługi uzupełniające dla sądu apelacyjnego) np. informacja o stwierdzeniu nabycia spadku, informacja o apelacji, o kasacji.



Karty usług to wybrane rodzaje spraw, z którymi najczęściej zgłaszają się interesanci do sądów. Karty usług ujęte w katalogu usług, to jednostkowa informacja o postępowaniu. Jest to informacja dla interesantów o tym, w jaki 
sposób zrealizować daną usługę świadczoną przez sądy powszechne, w szczególności informację o tym, który sąd i wydział jest dla sprawy właściwy, informację o tym, w jaki sposób zainicjować sprawy, jakie złożyć dokumenty, w jakim terminie należy je złożyć, w jakiej wysokości wnieść opłatę, jakie wzory zastosować. 



Karta usługi to konkretna instrukcja działania dla interesanta, udzielana zgodnie z jednolitą we wszystkich sądach procedurą w celu zapobieżenia występującym dysproporcjom, zarówno w sposobie obsługi, jak i jakości przekazywanej interesantom informacji przez poszczególne sądy. Powyższe ustandaryzowane działanie znacząco podniesie efektywność komunikacji na linii sąd - obywatel oraz przyczyni się do szerokiego i nieograniczonego dostępu do informacji o realizowanych przez sąd usługach, 
przy dostępności w sądach oraz przez Internet https://ms.gov.pl), bez konieczności przychodzenia do sądu. Katalog usług podstawowych obejmuje usługi wspólne, tzn. usługi najczęściej świadczone zarówno przez sądy rejonowe, okręgowe, jak i apelacyjne. Katalog usług uzupełniających obejmuje odpowiednio usługi świadczone na poszczególnych poziomach sądownictwa powszechnego.



Do wybranych kart usług zostały załączone wzory pism i/lub formularzy znajdujących zastosowanie w odniesieniu do danej usługi.
 
  Wzory i formularze pism sądowych dostępne są również do pobrania ze strony internetowej wsoi.ms.gov.pl

.PETYCJE JEDNOSTKOWE

 

1.      Petycja dotycząca zmiany zarządzenia w sprawie udostępniania danych za pośrednictwem Portalu Informacyjnego Sądów Powszechnych poprzez rozpoczęcie publikacji następujących spraw:

- z repertorium „ Cz” we wszystkich wydziałach cywilnych

- z repertorium „ RCz” we wszystkich wydziałach rodzinnych i nieletnich

- z repertorium „ Pz” we wszystkich wydziałach pracy

 

Petycja wpłynęła w dniu 06 listopada 2020 r. ( A-053-1/20)

Autor petycji nie wyraził zgody na ujawnienie swoich danych osobowych.

pdfOdpowiedź na petycję

pdfTreść_Petycji.pdf

 

 

 

Załączniki:
Lp.Tytuł załącznikaData wprowadzeniaWprowadziłPlik
1Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości w sprawie Portalu Informacyjnego 2024-03-15Magdalena ChomontDownload this file (Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości w sprawie Portalu Informacyjnego )Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości w sprawie Portalu Informacyjnego
2Zarządzenie Prezesa Sądu Rejonowego w Jarosławiu z dnia 15 marca 2024 r. w sprawie uchylenia Zarządzenia nr 34/2021 w sprawie udostępniania danych za pośrednictwem Portalu Informacyjnego 2024-03-18Magdalena ChomontDownload this file (Zarządzenie Prezesa Sądu Rejonowego w Jarosławiu z dnia 15 marca 2024 r. w sprawie uchylenia Zarządzenia nr 34/2021 w sprawie udostępniania danych za pośrednictwem Portalu Informacyjnego )Zarządzenie z dnia 15 marca 2024r.pdf

Podkategorie