



W poniedziałek 7 listopada w obecności Marcina Warchoła - sekretarza stanu w Ministerstwie Sprawiedliwości, Piotra Pilcha - wicemarszałka województwa podkarpackiego, Anny Huk - członkini zarządu województwa podkarpackiego, Bogusława Świeżego - zastępcy Prezydenta Przemyśla, Mariusza Fołty- Prezesa Sądu Okręgowego w Przemyślu, Krzysztofa Trykszy - Prezesa Sądu Rejonowego w Przemyślu, Lucyny Majer-Torby - Kuratora Okręgowego w Przemyślu, Agnieszki Puchalskiej - Zastępcy Kuratora Okręgowego w Przemyślu, Agnieszki Krasoń - Kierownika Ośrodka Kuratorskiego, kuratorów zawodowych oraz zaproszonych gości, oficjalnie otwarto nowy Ośrodek Kuratorski w Przemyślu.
Ośrodek jest placówką o charakterze otwartym, zajmuje się codzienną działalnością profilaktyczną, opiekuńczo-wychowawczą i resocjalizacyjno-terapeutyczną wobec osób nieletnich. To jeden z kilku obiektów, które w ostatnim czasie powstały na Podkarpaciu.
Do tego typu ośrodków kuratorskich, decyzją sądu, kierowani są nieletni, którzy dopuścili się czynu karalnego lub wykazują przejawy demoralizacji. To reaktywacja ośrodka, który w mieście funkcjonował ponad 30 lat temu.
W nowej placówce pracować będzie trzech kuratorów pionu rodzinnego. Ośrodek znajduje się przy ul. Dworskiego 19, będzie czynny od poniedziałku do piątku, w godz. 14:30 do 18:30.
Zmianie ulega sposób dokonywania odbioru pism sądowych – dotychczas pisma sądowe podlegały odbiorowi za pośrednictwem zakładki „Dokumenty”, w której publikowane są wszystkie dokumenty pochodzące od sądu. Po uruchomieniu planowanej modyfikacji, na koncie pełnomocnika zawodowego widoczna będzie dodatkowa, nowa zakładka o nazwie „Moje doręczenia”, w której znajdować się będą wyłącznie te pisma sądowe, które adresowane są do danego pełnomocnika zawodowego w celu doręczenia. Jednocześnie, nadal widoczna będzie zakładka „Dokumenty”, która pełnić będzie funkcję informacyjną – pobranie dokumentu opublikowanego po dniu 29 listopada 2021 r. z zakładki „Dokumenty” nie stanowi potwierdzenia dostarczenia pisma sądowego do pełnomocnika.
W przypadku pism sądowych doręczanych pełnomocnikowi przed dniem 29 listopada 2021 r., sposób odbioru pism pozostaje jak dotychczas przez zakładkę „Dokumenty” i kliknięcie „Pobierz (DOCX) „ lub „Pobierz jako PDF”.
Decydujące znaczenie ma w tym wypadku data umieszczenia pisma sądowego w Portalu Informacyjnym. Od dnia 29 listopada 2021 r. doręczenie pism sądowych odbywa się za pośrednictwem zakładki „Moje doręczenia” lub „Doręczenia” (w zakładce „Sprawy”) bądź poprzez link zawierający odesłanie do Portalu Informacyjnego.
Pełna instrukcja opisująca zasady korzystania z Portalu umieszczona jest na stronie Portalu Informacyjnego – link:
Minister Sprawiedliwości i Główny Inspektor Sanitarny opracowali załączone poniżej Zalecenia dla funkcjonowania punktów nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego w związku z zapobieganiem oraz zwalczeniem zakażenia wirusem SARS-CoV-2 i rozprzestrzenianiem się choroby zakaźnej wywołanej wirusem z dnia 9 czerwca 2020 r., które mają na celu służyć pomocą starostom i prezydentom miast na prawach powiatów w organizacji udzielania nieodpłatnej pomocy stacjonarnie w punktach w trudnym czasie epidemii z poszanowaniem bezpieczeństwa beneficjentów pomocy i wszystkich osób zaangażowanych w jej udzielanie.
zał._1_KOMUNIKAT_W_ZWIĄZKU_ZE_ZMIANĄ_PRZEPISÓW_USTAWY_O_NIEODPŁATNEJ_POMOCY_PRAWNEJ.pdf
zał._3_KOMUNIKAT_W_ZWIĄZKU_Z_OPRACOWANIEM_ZALECEŃ_MS_I_GIS.pdf
Strona 3 z 5